Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Új-Szép világ - Emberi, polgári értékek 12

 

„A saját céljainkat követve ki kell zárni olyan eszközök alkalmazását, amelyek megsértik másik emberek szentségét." (Kant)

„Minden embernek és bármely emberi csoportnak másokkal egyenlő joga van arra, hogy az ő sajátos céljait mások is figyelembe vegyék." (Kant)

Az amerikai alkotmányból idézek közismert sorokat, didaktikai célból kissé áttördelve az eredeti szöveget:
„Magától értetődőnek tartjuk a következő igazságokat:
- hogy minden ember egyenjogúnak van teremtve,
- hogy teremtőjük bizonyos elidegeníthetetlen jogokkal ruházta fel őket.
- hogy ezek közé tartozik az élet, a szabadság és a boldogság keresése
- hogy ezeknek a jogoknak a biztosítására kormányok vannak szervezve az emberek között, amelyek jogos hatalmukat a kormányozottak beleegyezéséből nyerik,
- hogy valahányszor egy kormány ezeket a célkitűzéseket megsemmisíti, a népnek joga van a megváltoztatásához vagy eltörléséhez."
A második világháború után 1948-ban adta ki az ENSZ a z 1789-es Emberi és Polgári Jogok Nyilatkozatára visszautaló Emberi Jogok Nyilatkozatát, amelyről már tanultak máskor, máshol. 1981-ben az ismert szöveghez a következőket fűzték hozzá:
„Egyetlen állam vagy kormány sem tehet különbséget az egyének között vallási hovatartozásuk miatt... és közösségeket sem rekeszthet ki ellenszenv alapján."

 

,,A globális életminőség-emelkedés úgy érhető el, ha az egyén szintjén gyakorlunk hatást a tudatos gondolkodásmód kialakítására.”

 

,,Szeretnénk, hogy Magyarországon természetes legyen kiállni önmagunkért és másokért, hogy az együttérzés társadalmi norma legyen.”

 

Nemcsak a hazámat képviselem, hanem azokat az embereket is, akik harcolnak a jogaikért, és szeretnének tenni valamit. (Juszra Mardini)

 

 

A Dalai Láma is többször elmondta, hogy a béke, a hála, szeretet és bölcsesség kéne az első számú prioritásunk legyen. De azt is elmondta, hogy az emberiségnek, mint családnak, a problémáit a bezárt szívek és elmék okozzák, és minél többen nyitjuk meg szívünket és elménket, a problémák is megoldódnak.

 

„Ahol szeretet van, remény is van igazi családok, testvériségek, nyugalom és béke megteremtéséhez. Ha a szeretet a gondolataidban elvesztődött, ha másokra továbbra is ellenségként tekintesz, akkor nem számít mennyi tudásod van, vagy milyen képzettséged, nem számít mennyit fejlődtél anyagilag, hiszen csak a szenvedésben és zavartságban lesz osztályrészed.”Dalai Láma.

 

A Dalai Láma szerint:

„Ha kialakítunk egy bizonyos belső fegyelmet, akkor megváltoztathatjuk a hozzáállásunkat, az egész világlátásunkat, az élethez való közelítésünket.

Az ember azzal kezdi,

hogy azonosítja azokat a tényezőket, amelyek a boldogsághoz vezetnek,

és azokat, amelyek a szenvedéshez. Ha ezt megtettük, fokozatosan ki tudjuk iktatni azokat a tényezőket, amelyek a szenvedéshez vezetnek,

és azokat gyakoroljuk, amelyek a boldogsághoz vezetnek.”

 

A Dalai Láma üzenete: “Mindig arra törekszem, hogy rengeteg őszinte mosolygós ember legyen a világban. Ez a legnagyobb vágyam!”

 

,,Mosolygok, és a mosolyom másokra is átragad, és ez jó.

Mikor arról kérdeznek, hogy miért mosolygok szinte állandóan, azt válaszolom, hogy én mosolygásban profi vagyok, és a mosolygás a tibeti ember egyik sajátossága. Mi vidám természetű emberek vagyunk. A jókedvemet a családomtól örököltem. Egy kis faluban születtem, ott is nőttem fel, ahol szabadabban játszhat az ember, nem úgy, mint egy nagyvárosban. Nagyon sokat nevettünk, viccelődtünk, tréfálkoztunk. Ennek nálunk nagy hagyománya van.

Azonban a jókedv mellett nálunk fontos, hogy mindenki megtanulja a felelősségvállalást, és hogy józanul gondolkodjon. Természetesen a mi életünkben is akadtak problémák, viszont a negatív gondolatok sosem segítettek a megoldásban, sőt inkább megsemmisítették a belső lelki békét. Ha pesszimisták vagyunk, életünk aggódással, idegességgel fog telni.

Ezért kell a türelem, a pozitív gondolatok, a megértés szempontjából megközelíteni a dolgokat.

Jómagam 50 évig, ha úgy tetszik, hajléktalan voltam, de mégis számos helyen hajlékra találtam, aminek köszönhetően rengeteg emberrel, kultúrával megismerkedhettem, papoktól kezdve a tudomány és a közgazdaság legnagyobb gondolkodóikig.

Mindig igyekszem a dolgok jó oldalát nézni, megragadni a nagyszerű lehetőségeket, hogy találkozzak emberekkel,

és mindennél fontosabb a lelki békém, nyugalmam megőrzése.

Imádom a nevetést, mosolygást. Szeretem azt, hogy minden embernek más, egyedi mosolya van.

Mindig arra törekszem, hogy több barátot szerezzek, és rengeteg őszinte mosolygós ember legyen a világban.

Ez a legnagyobb vágyam.

Úgy hiszem, hogy csak az ember képes mosolyogni, nevetni, így hát foglalkozzunk azzal, hogy megteremtsük az ehhez szükséges feltételeket.”- Dalai láma

Forrás: http://filantropikum.com/dalai-lama-uzenete-mindig-arra-torekszem-hogy-rengeteg-oszinte-mosolygos-ember-legyen-vilagban-ez-legnagyobb-vagyam/

 

Őszentségétől, a Dalai Lámától származó további idézetek:
(forrás: A Boldogság mûvészete c. könyv)

"A gyermek egyetlen dologra programozva jön a világra: azzal a képességgel és céllal, hogy örömet okozzon másoknak... Ebbõl a nézőpontból azt is bizonyítani tudjuk, igenis velünk született az a képesség, hogy másoknak örömet okozzunk."

"A boldogságot inkább az ember tudatának állapota határozza meg, semmint a külső események."

"Hiszem, hogy életünk célja a boldogság keresése. Ez világos. Akár van vallásos hitünk, akár nincs, akár ebben vagy abban a vallásban hiszünk, mindannyian valami jobbra törekszünk az életben. Ezért azt hiszem, hogy életünket meghatározó mozgás a boldogság felé való mozgás..."


"A boldogság szó magában foglalja az értelmet és az érzést, a szívet és a tudatot. Ha kialakítunk egy bizonyos belső fegyelmet, akkor megváltoztathatjuk a hozzáállásunkat, az egész világlátásunkat, az élethez való közelítésünket."

"A boldogság, mint cél felé való fordulás és a tudatos döntés, hogy módszeresen keressük a boldogságot, mélyreható változásokat hozhat életünk hátralévő részére."

"Az a hajlamunk, hogy mindig mindent valamihez hasonlítunk... Az élettel való elégedettségünk érzése gyakran attól függ, hogy kihez hasonlítjuk magunkat. Ha folyton olyanokhoz hasonlítjuk magunkat, akik okosabbak, szebbek és sikeresebbek nálunk, ez is szülhet irigységet, frusztrációt és boldogtalanságot. Ám ugyanezt az elvet felhasználhatjuk pozitív módon: fokozhatjuk elégedettség érzésünket, ha olyanokhoz hasonlítjuk magunkat, akik kevésbé szerencsések nálunk."

"Ha hiányzik belőlünk az a belső fegyelem, ami meghozza a tudat nyugalmát, teljesen közömbös, milyen külső feltételek állnak rendelkezésünkre, azok ugyanis soha nem adják meg azt az örömöt és boldogságot, amire vágyunk."


"A mohóságra az a jellemző, hogy bár szerzésvágy formájában jelentkezik, a szerzés ténye mégsem okoz elégedettséget. Vagyis korlátlan, feneketlen valamivé válik, ami megint csak bajhoz vezethet... A mohóság egyetlen hatásos ellenszere az elégedettség. Ha az emberben kellően erős az elégedettség érzése, közömbös számára, megszerez-e egy tárgyat vagy sem; mindkét megoldás elégedettséget okoz."

"Nincs szükségünk több pénzre, nagyobb sikerre vagy hírnévre, nincs szükségünk tökéletes testre, de még tökéletes társra sem - most, ebben a pillanatban, csupán a tudatunkra van szükségünk, hogy elérjük a tökéletes boldogságot."


"A boldogság keresése felé tett első lépés a tanulás.

Először meg kell tanulnunk, hogy negatív érzelmek, a negatív viselkedés káros, míg a pozitív érzelmek a segítségünkre vannak. Azt is fel kell ismernünk, a negatív érzelmek nem csupán ránk nézve rosszak és károsak, hanem károsak a társadalomra és az egész világ jövőjére nézve is."

"A boldogság eléréséhez a legkülönfélébb megközelítésekre és módszerekre van szükségünk, miközben le kell győznünk a negatív tudatállapotok bonyolult szövevényét. Ha el akarunk kerülni bizonyos negatív gondolkodásmódot, az sem valósítható meg úgy, hogy egyszerûen átveszünk egy bizonyos gondolatot, vagy egyszer-kétszer gyakorlunk mentális technikát. A változáshoz idő kell... Rengeteg negatív töltésû tudati elem van. Ezeket külön-külön kell felderíteni és kiküszöbölni."

"Foglalkozzunk bármilyen tevékenységgel, az állandó gyakorlás mindig és mindenben hasznos. Az edzés révén változhatunk, alakíthatjuk magunkat...

E módszerek ismételt gyakorlása révén elérhetünk arra a pontra, amikor ha bármilyen zavaró esemény történik, a tudatunkra gyakorolt hatásai megmaradnak a felszínen, akárcsak a hullámok, amelyek felkavarják ugyan az óceán felszínét, de a mélységre nincsenek különösebb hatással."

"...ha azt akarjuk, hogy bizonyos események vagy élmények bekövetkezzenek, akkor az a logikus teendőnk, hogy keressük és gyûjtsük azokat az okokat és feltételeket, amelyek ezeket kiváltják."
 


"Ha az embert az együttérzés és a jóindulat vezeti, akkor valami automatikusan megnyit benne egy belső ajtót.

Ezen keresztül aztán könnyebben tud kommunikálni más emberekkel. Ez a melegség egyfajta nyitottságot teremt.

Az ember egyszer rájön, hogy minden emberi lény ugyanolyan, mint ő, tehát könnyebb is lesz velük kapcsolatot teremtenie.

Így megszületik a barátság légköre, amikor nem érezzük akkora szükségét, hogy eltitkoljunk dolgokat, aminek pedig az lesz a következménye, hogy eloszlik a félelem, az önmagunkban való kételkedés és bizonytalanság."


"Létezik egy fontos forrás, az ember értéke és méltósága, amelynek alapján kapcsolatot tudunk teremteni embertársainkkal.

Azért tudunk kapcsolatot teremteni velük, mert mi magunk is emberi lények vagyunk, az emberek közösségének tagjai. Közös bennünk ez a kötelék. És ez az emberi kötelék elég ahhoz, hogy kialakuljon belőle az érték és a méltóság tudata, és ez a kötelék lehet a vigasztalás forrása is, ha az ember minden mást elveszít."


"Ha le akarjuk győzni elszigeteltség-érzésünket és magányunkat, az alapállásunkon kell változtatnunk. Ennek pedig az a legjobb módja, ha együttérzéssel közelítünk másokhoz."



"Ha meg akarjuk érteni egy kapcsolat problémáit, a folyamat első szakaszában először el kell gondolkodnunk azon, mi is a kapcsolatnak az alapja."



"Ha valaki valóban kielégítő kapcsolat kiépítésére vágyik, ennek legjobb módja az, ha mélyebben megismerjük a másikat, és ezen a szinten rögzítjük vele a kapcsolatot, s nem csupán a felszínes tulajdonságokra alapozva. Az ilyen típusú kapcsolatokban nagy szerephez jut az együttérzés."

http://www.cedruscentrum.hu/dalai_lama_uzenete

 

Őszentsége, a Dalai Láma előadása Budapesten, 

Legfontosabb emberi értékeink megőrzéséhez és továbbfejlesztéséhez különbséget kell tennünk jó és rossz között. Ehhez különböző vallási hagyományok is segítségünkre lehetnek. Minden vallási hagyománynak két oldala van: egy filozófiai és egy erkölcsi.

A filozófiai nézeteik között lehetnek különbségek, de erkölcsi tanításaikon keresztül mind egyformán hozzá tudnak járulni a "jó szív" kifejlesztéséhez.

Mind azt üzenik, hogy szeressük embertársainkat és legyünk velük megértők és türelmesek. Ha felfogjuk, mit jelent a "jó szív", akkor azt is megértjük, hogy minden vallásnak ez a leglényegesebb mondanivalója.

 

Egyesek azt hiszik, hogy a vallásgyakorlat imádságot, templomba járást, szertartásokon való részvételt jelent, és semmi köze a hétköznapi élethez.

Ám akinek a vallásossága ilyen, megszabott teendőkre korlátozódik, az nem tud mihez kezdeni a vallásával, mihelyt a templom ajtaján kilép.

Ha viszont megértjük minden vallásnak a fent említett egyetemes emberi mondanivalóját, akkor ezek a tanítások egyszeriben jelentőséget nyernek a mindennapjainkban.

Ráadásul, ha megértjük a vallások e közös, központi üzenetét, akkor jobban meg tudjuk becsülni egymást, és rájövünk, hogy sok tennivalónk van egymás hagyományaitól.

 

Ma buddhista alaptanításokat adok. A nem buddhista hívők csak azt használják fel belőle, amit hasznosnak tartanak; a többit nyugodtan felejtsék el! Akik pedig buddhistának tekintik magukat, azok próbálják meg alkalmazni az elmondottakat a hétköznapi életükben! A buddhista filozófia alapelveit próbálják meg átültetni a gyakorlatba!

 

Láthatjátok, hogy miközben tanítást adok, ezen a magas trónuson foglalok helyet. Ezzel azonban nem magamat tisztelem meg, hanem azt a szent hagyományt, amelyet képviselek. Ez a tanítás magától a Buddhától ered, és sok nagymesteren keresztül hagyományozódott rám. A szent tanítások iránti tiszteletből maga a Buddha is trónust emelt és leborult előtte mielőtt helyet foglalt volna rajta, hogy előadja a tökéletes bölcsességről szóló tanítóbeszédét.

Én is leborultam a trón előtt háromszor, mert nagy alázatra van szükség, ha az ember ilyen magas helyre ül fel - különben könnyen úrrá lehet rajta az elbizakodottság. Miután pedig az ember helyet foglal a trónuson, felidéz néhány, a dolgok mulandóságára és káprázatszerű voltára emlékeztető versszakot, és ezzel a tudattal fog hozzá a tanításhoz.

A Buddha tanításai arról szólnak, hogyan fogjunk őszinte gyakorlatba annak érdekében, hogy a valóságról alkotott elképzeléseinket finomítsuk, hogy az élettel való kapcsolatunkat helyreállítsuk.

Ehhez helyes magatartásra van szükségünk, amit a részletes filozófiai tanítások alapján alakíthatunk ki magunkban.

A gyakorlat lényegi része az együttérzés és az erőszakmentesség kifejlesztése, amire csak akkor leszünk képesek, ha belátjuk, hogy a valóság minden eleme összefügg egymással, vagyis kölcsönösen egymásra vannak utalva.

E tanítás tehát két részből áll: Először elmagyarázom azt a filozófiai álláspontot, mely szerint a dolgok kölcsönösen egymástól függnek, ami aztán magától elvezet a belátáshoz, miszerint erőszakmentesen kell élnünk, egyre jobban törekedve a másokkal való együttérzésre.

 

A filozófiai nézet alapja a mulandóság belátása. Vegyük tehát észre azt, hogy a dolgok napról napra, percről percre, sőt pillanatról pillanatra változnak! A mulandóság vonatkozik egyrészt a körülöttünk levő világra, másrészt ránk is, akik e világban benne élünk. …

 

A jó és a rossz érzetek megkülönböztetése folytán, természetünknél fogva a boldogságra és a szenvedés elkerülésére törekszünk. Jónak tekintjük mindazokat az okokat és körülményeket, amelyek kellemes érzéshez és boldogsághoz vezetnek; míg rossznak tartjuk azokat, amelyek kellemetlen tapasztalatokat és szenvedést eredményeznek. Az érzésre és a megkülönböztetésre való képességünk alapján teszünk tehát különbséget jó és rossz között.

Ha megkülönböztetésről és érzésről beszélünk, akkor voltaképpen tudati tartományon belül felmerülő dolgokról van szó. ….

A változásnak kétféle fajtájáról beszélhetünk. Az egyik - amely különösen az élettelen, fizikai tárgyakra jellemző --, természetes folyamat, a természet alapvető törvénye. Az anyagi világban tapasztalt változások különböző okok és körülmények folytán következnek be, de ezeket nehéz lenne összefüggésbe hoznunk az erkölcsi ok-okozatiság törvényével, amit a buddhizmusban karmának nevezünk.

A belső, tudati változásokon belül szintén két csoportot különböztetünk meg: az egyik hasonlít az élettelen világban tapasztalt változásokhoz, tehát szintén természeti törvény. Másfelől viszont,

a bizonyos fajtájú érzéseken és megkülönböztetéseken alapuló tudatban, jó és rossz indulatok, szándékok is keletkeznek, melyeknek alapján különböző - jó, rossz és semleges - tetteket hajtunk végre. Az ezeken alapuló változások nem pusztán egy természetes folyamat részei, hanem igen sok közük van az emberi szándékhoz, avagy motivációhoz. A buddhizmusban az ilyen változásokat előidéző cselekedeteket nevezzük karmának.

Amikor jóról és rosszról beszélünk, jusson azonnal eszünkbe: "jó"-nak tapasztalatunk azon tényezőit nevezzük, amelyek boldogságot okoznak, "rossz"-nak pedig azokat, amelyek problémákhoz és szenvedéshez vezetnek. Ha megfigyeljük a külső és belső jelenségek e sokaságát, azt találjuk, hogy ezek mind bizonyos okok és körülmények összjátéka folytán jönnek létre, és a változásuk természetes folyamat. A változást az teszi lehetővé, hogy minden okoktól és feltételektől függ. A dolgoknak ezt a kölcsönös feltételezettségét, egymásra utaltságát nevezzük a buddhizmusban "kölcsönös függésnek", "függő keletkezésnek".

 

 

A függő keletkezés, mint ok-okozati törvény alapján állapítjuk meg a Négy Nemes Igazságot, és ugyanezen az alapon mutatjuk be a tizenkét-tagú függőségi láncolatot is.

A Négy Nemes Igazságon belül két csoportot különböztethetünk meg: a tiszta osztályt és a tisztátlan osztályt. Az előző az ösvény Igazságát foglalja magában, amely elvezet a szennyező érzelmek Megszüntetésének Igazságához; az utóbbiba, pedig a Szenvedések valódi Okainak Igazsága, valamint az ezen okokból következő Szenvedések Igazsága tartozik. A tizenkét-tagú oksági láncolatot kétféle módon szemléltethetjük: előre- és hátrafelé. Előrefelé tekintve azt magyarázza meg, hogyan fakad minden a tudatlanságból, visszafelé pedig azt írja le, hogyan lehet megszüntetni a tudatlanságot, ami minden szenvedésünk és problémánk forrása. … 

Milyen tanulságot vonhatunk le a feltételektől függő keletkezés, az ok-okozatiság elméletéből?

Azt, hogy

mivel minden szenvedés és boldogság bizonyos okok és feltételek függvényében keletkezik,

mi pedig mindannyian a szenvedés elkerülésére és boldogságra törekszünk,

azokat az okokat és körülményeket kell előtérbe helyeznünk, ápolnunk és fejlesztenünk magunkban, amelyek boldogsághoz vezetnek;

a szenvedéshez vezető tényezőket pedig meg kell próbálnunk kiküszöbölni, vagy legalább az arányukat csökkenteni.

Vagyis: ha állandóan bántunk másokat, akkor boldogtalanok és szomorúak lesznek, és ezzel hosszú távra önmagunknak is rengeteg bajt és szenvedést okozunk:

Ha viszont rokonszenvezünk a többiekkel, és kedvesen, együtt érzőn bánunk velük, azzal boldoggá tesszük őket, és hosszú távon mi magunk is boldogságot fogunk tapasztalni.

 

 

Ahogy tegnap este említettem: ha odafigyelünk másokra és erősítjük magunkban az együttérzés szándékát, végső soron önmagunkkal teszünk jót.

Ha ellenben közömbösek maradunk mások szenvedéseivel szemben, sőt kihasználjuk, megbántjuk, megsértjük őket, talán átmeneti előnyhöz jutunk, hosszú távon azonban szenvedni fogunk.

A kölcsönös függés törvénye miatt van így; tudniillik ha mások számára fájdalmas okokat és feltételeket teremtünk, annak az lesz a gyümölcse, hogy meg kell tapasztalnunk azt a rosszat. Ezért azt szoktam mondani, félig viccelődve, az embereknek, hogy ha már önzők vagyunk, legalább okosan legyünk azok, ne pedig ostobán.

 

 

Ha odafigyelünk másokra és törődünk velük, hosszú távon elégedettek leszünk. Ha megfeledkezünk róluk; nem törődünk boldogságukkal, hanem csak a saját jólétünk megteremtésén fáradozunk, azzal viszont csak rövid életű elégedettséghez juthatunk.

 

A másokkal való törődés ezen kívül igazi önfegyelemre is megtanít minket.

Mivel használjuk az értelmünket és odafigyelünk a tetteink rövid és hosszú távú következményeire, fejlődik az ítélőképességünk, és elmélyül a tiszta tudatosságunk. Ennek folytán képesek leszünk akár az érzelmi indulataink sugallata ellenére cselekedni. Ezt a fegyelmet nem valaki más erőlteti ránk, hanem a tiszta tudatosság egyenes következménye lesz.

 

Ha például összeveszünk a szomszédunkkal, és dühbe gurulunk, meglehet, azonnal meg akarjuk ölni az illetőt. Abban a pillanatban úgy érezzük, elégedettséggel töltene el bennünket egy ilyen cselekedet; "Végeztem az ellenséggel!" Ám ha gondolkodunk a hosszú távú következményekre, azonnal belátjuk, hogy ha gyilkolunk, azért büntetés jár: börtönbe zárhatnak, vagy akár ki is végezhetnek. Ilyenkor az erős indulataink ellenére megfékezzük magunkat, mivel tisztában vagyunk azzal, hogy hosszú távon tettünk milyen következménnyel járna.

Az igazi önfegyelem tehát a dolgok ok-okozati összefüggéseinek világos felismeréséből fakad.

Mindennek van oka.

Minden jelenség, minden tapasztalatunk különböző okok és feltételek függvényében jön létre.

Az elmélyült tudatosság magatartásváltozást eredményez, tudniillik a kölcsönös egymásra utaltság törvénye ismeretében jelentősen megváltozik a világhoz való hozzáállásunk.

 

A Négy Nemes Igazság tiszta osztályába, mint már említettük, az ösvény és a Megszüntetés Igazsága tartozik.

A Megszüntetés a hibák és a szennyező érzelmek megszüntetését jelenti, bizonyos ellenszerek alkalmazása által. Az igazi Megszüntetés azonban nem más, mint a tudatlanság megszüntetése, mivel a tudatlanság a szamszára, a létesülés körforgásának alapvető oka, vagy gyökere. A tudatlanság nem más, mint a valóság teljes félreértése: emiatt vagyunk a létesülés körforgásába zárva, emiatt tapasztalunk végtelen szenvedéseket.

Legfontosabb feladatunk tehát a tudatlanság megszüntetése.

A tudatlanság ellenszere a helyes belátás, avagy bölcsesség, mellyel a valóság természete megérthető.

Csak a bölcsességgel tudjuk eloszlatni azt az alapvető félreértést, amiből minden gondunk, bajunk, szenvedésünk fakad. Ha pedig a tudatlanságot megszüntetjük, végre valóban boldogok leszünk.

A valódi Megszüntetés tehát tökéletes boldogság is egyben, mivel az nem más, mint tökéletes megszabadulás a létesülés körforgásából.

 

Amíg az elménk a tudatlanság hatása alatt áll, addig ki vagyunk szolgáltatva a saját tévképzeteinknek, s emiatt végtelen szenvedéseken kell keresztülmennünk. Ha egyszer képesek leszünk véget vetni ennek a félreértésnek, ami az összes problémánk gyökere, akkor végre valódi szabadsághoz, valódi boldogsághoz és békességhez jutunk. A buddhizmusban ezt az állapotot nevezzük a létesülés körforgásából való megszabadulásnak.

Tisztáznunk kell tehát a tudatlanság jelentését.

Mit értünk tudatlanság alatt, ami a létesülés körforgásának gyökere?

Többféle válasz adható a kérdésre, hiszen annyi félreértésünk adódhat a világgal kapcsolatban, ahány tárggyal csak életünk során találkozunk. A tudatlanságnak emiatt számos fajtája és rétege van.

A tudatlanság elsődleges fajtája azonban az, amely minden szennyező érzelem és szenvedés gyökere: nem vagyunk tisztában azzal, hogy a látszat és a valóság nem fedi egymást; hogy a kettő között különbség van. A fizikai világ például úgy tűnik számunkra, mintha részekből és egészekből tevődne össze. Jól tudjuk, hogy minden tárgy, amit teljes egésznek érzékelünk, voltaképpen számos részből áll. Ezek a részek egymáshoz képest különböző irányokban foglalnak helyet. Ám ha ezeket a részeket megkíséreljük elkülöníteni az egésztől, akkor rájövünk, hogy ez nem lehetséges, mivel csak egymáshoz képest léteznek. Valójában mind a rész, mind pedig az egész fogalma a saját szemléletünkön múlik, a hétköznapjainkban azonban mégis úgy kezeljük a dolgokat, mintha tényleges részekkel és egészekkel lenne dolgunk. Nem látjuk magát a valóságot. Az a benyomásunk, mintha a részleteket teljesen el lehetne különíteni az egésztől, holott ez nem így van.

Ugyanez áll a tudatosságra: úgy tűnik, az időpillanatok a tudatosság alkotórészei, hiszen minden tudatpillanatnak van előzménye és következménye is. Ez azonban megint csak látszat, amely elfedi a valóságot. A látszat és a valóság között tehát mély szakadék tátong. A függő keletkezés jelentésének második szintje tehát az, hogy minden egészt az alkotórészei alapján nevezünk meg.

Ennek alapján azt is megérthetjük, hogyan jönnek létre a dolgok a megnevezésüknél fogva. Amikor egy bizonyos tárgyról úgy beszélünk, mint egy szilárd, jól körülhatárolható egészről, tévedésben vagyunk, mivel az egész az alkotórészeitől függ: azoktól függetlenül nem létezik. önmagában semmi sem egész, semmi sem egységes; az alkotórészeitől függetlenül semmiféle tárgy, semmiféle konkrét valóságot nem tudunk megnevezni.

Ebből következik, hogy ha tüzetesen megvizsgáljuk, minek alapján nevezünk egy adott tárgyat valaminek, ezt a valamit sehol sem találjuk. A megnevezés alapja nem létező.

Felmerülhet a kérdés, hogy ha a megnevezések alapját sehol sem találjuk, akkor hogyan működhet az ok-okozatiság törvénye. Hogyan jöhet egyáltalán létre valami? Mi az, ami létrejön, ha nincs semmi, amit megnevezhetünk? Erre a válasz, hogy minden csupán megnevezés: semminek sincs valóságos léte. Minden csak a szerint jön létre, ahogy megnevezzük.

Ezért, amikor ürességről beszélünk, ezalatt nem azt értjük, hogy egyáltalán semmi sincsen. Az üresség csupán a független, önálló lét hiányát jelenti. A dolgok azért nem rendelkeznek önálló léttel, mert minden egész alkotórészeitől függ, és pusztán annak alapján jön létre, ahogy megnevezzük. Ezért van az, hogy a világon minden valami mástól függ: semminek sincs önálló léte. Ezt jelenti az üresség.

Kérdés, hogy ezt a felismerést hogyan ültetjük át a gyakorlatba, és mi lesz a végeredménye.

Olyan bölcsességre kell szert tennünk, amellyel beláthatjuk a valóság ürességtermészetét, ehhez, pedig különleges összeszedettségre van szükségünk.

Ezért először összpontosító meditációt kell végeznünk, vagyis meg kell tanulnunk tartósan odafigyelni valamire.

Ahhoz pedig, hogy a tudatunkat összeszedhessük, először magunkat kell összeszednünk, vagyis önuralomra, önfegyelemre van szükségünk.

Ez képezi az alapját az összeszedettségnek, amely aztán a bölcsesség kifejlesztéséhez vezethet.

 

Amikor pedig belátjuk, hogy meg lehet szüntetni a szenvedést, mivel a bölcsesség olyan ellenszer, amely képes kiirtani a tudatlanságot, a létforgatag gyökerét,

akkor azt is észrevesszük, hogy a többi lény szenvedése is a tudatlanságból keletkezik, ami így szintén megszüntethető.

Ha pedig pontosan megértjük, hogy a valóság helyes ismeretének birtokában hogyan szüntethető meg az érző lények szenvedése, akkor az együttérzésünk ereje is megsokszorozódik. A bölcsesség így fokozza az együttérzést.

Forrás és a teljes cikk: http://www.cedruscentrum.hu/dalailama_eloadasa

 

Jó volna alkalmazni a mindennapokban. felnőttként egymást építve, szeretve ezáltal :) <3

......Néhány évvel ezelőtt hallottam egy középiskolai tanárnőről, aki a táblára felírta mindenki nevét, majd megkérte a diákokat, hogy másolják le a listát.
Az óra hátralévő részében az volt a feladat, hogy mindenki neve mellé írják oda, hogy mi az, amit a legjobban szeretnek vagy csodálnak benne. Az óra végén a tanárnő beszedte az írásokat.
Hetekkel később mindenkinek a kezébe nyomott egy lapot. Mindegyik lapon egy diák neve szerepelt, alatta pedig az a huszonhat jó dolog, amit az osztálytársai írtak róla. Annyira sok szépet és jót fedeztek fel egymásban, hogy csak mosolyogtak, és szóhoz sem tudtak jutni az örömtől.
… A papírlap láttán a tanárnő szemét elfutotta a könny.
Ekkor egy másik volt diák, egy lány, aki ott állt a közelben, elővette a saját gondosan összehajtogatott lapját, és elmondta, hogy mindig magánál tartja.
Egy harmadik diák elmondta, hogy az ő listája bekeretezve függ a konyhában, egy következő pedig azt, hogy a felsorolást az esküvői fogadalmába is beépítette.
Ez a tanárnő annak idején arra kérte a gyerekeket, hogy vegyék észre a jót egymásban, és ezzel átalakította a belső világukat.

Jack Kornfield: A bölcs szív
https://www.facebook.com/111663229518660/photos/a.114414139243569/258975621454086/?type=3&theater

 

Szerezz örömet!. :)

Sok jóság van a világban, de lehet még több jó, még több jóság. :)

https://www.youtube.com/watch?v=1igHeEiWqoQ

 

A Google érzelmiintelligencia- és világbéke-projektje

Chade-Meng Tan: Belső Kereső Önmagadhoz

A siker, a boldogság (és a világbéke) eléréséhez vezető megdöbbentő ösvény

A könyv szerzője, Meng - a Google HR szakértője - életcélja, hogy a meditáció jótékony hatásait elérhetővé tegye az egész emberiség számára. És hogy a Google különleges szerepet játszhat ebben, hiszen a Google a Google.

A Google ma (részvényei értéke alapján) a világ legnagyobb vállalatai közé tartozik. Mindezt alig 18 év alatt érte el.

„A Google küldetése a világ összes információjának rendezése, univerzálisan elérhetővé és hasznosíthatóvá tétele”

E rendkívüli léptékű és tartós fejlődésben döntő szerepet játszik az, hogy a Google szinte alapítása óta támogatja a dolgozók jó közérzetét, munkabeli eredményességét és hatékonyságát növelő módszerek kutatását és tanítását. Így jutottak el a meditáció és hasonló mentális képzések kutatásához.

Majd száz évvel ezelőtt a sport akkor indult világhódító útjára, amikor tudományosan igazolták egészségre és a vállalatok jövedelmezőségére való jótékony hatásait. Ezen kutatások révén vált fokozatosan bárki számára elérhetővé a sport. Aki ma részesülni akar a testmozgás előnyeiből, könnyedén elkezdhet sportolni.

A meditációval kapcsolatos kutatások is hasonlóan pozitív eredményeket hoztak - immár bőséges bizonyíték áll a kutatók rendelkezésére a meditáció hasznosságára vonatkozóan.

Ez a kutatás azt mutatja, hogy mindössze nyolc heti gyakorlás után megfigyelhetjük a meditáció jelentős mértékű jótékony hatásait.

Mindezek alapján Meng és munkatársai összeállítottak egy alaposan megtervezett és kipróbált utat az érzelmi intelligencia munkahelyi és otthoni fejlesztésére. Ez az út az élvonalbeli tudományon valamint az érzelmek és az érzelmi intelligencia jól kidolgozott kutatási eredményein alapul. Az alapokhoz tartozik még a derűlátás fontossága, az együttérzés és a kedvesség ereje, ahogyan az éber tudatosság és az együttérzés egyre fejlődő kutatása is.

A Google pedig küldetéséhez méltóan ezeket a módszereket is a világ rendelkezésére bocsátja.

Forrás: http://dao.hu/taxonomy/term/47

 

Keleti varázslat - színezőkönyv

Színezd ki a stresszt az életedből!

Tömören ez a színezés és a hasonló, lágy figyelmet igénylő tevékenységek eszméje. Miközben a színekre, a vonalakra, a formakitöltésre figyelünk, a negatív érzelmi állapotokat gerjesztő gondolatok elcsitulnak, a három kincs (jing, chi, shen) egyesülhet, és megnyílhat az út a jó érzést adó gondolatok, ötletek, tervek, a magasabb tudatállapotok és ezáltal a boldogság felé.

Minden rajz mögött több életnyi tanulmányozásra alkalmas (és érdemes) tudás és bölcsesség rejlik, így a számodra vonzóbb rajzok a lehetséges önismereti kutatás, fejlődés irányában is segítséget nyújthatnak.

Érdemes figyelned tehát a rajzolás, színezés közbeni megérzéseidre. Sok örömet és inspirációt kívánunk mindehhez!

Forrás: http://dao.hu/taxonomy/term/47

 

Jasmuheen - Táplálékom a fény - Az új évezred táplálékforrása

1993 óta Jasmuheen a prána univerzális életerejéből táplálkozik.

A könyv a kutatás részleteit és e különleges folyamat tapasztalatait tartalmazza. Egy forradalmi módját fedi fel az új évezred táplálkozásának. A fénytáplálkozás lehetőségeinek skálája hatalmas. Egy lehetséges megoldás a világ éhezésére.

Hajdanában a létezés ilyen módja csak a szenteknek és bölcseknek adatott meg, ma mindenki számára lehetséges: köszönhetően az itt felvázolt módszereknek.

A próféciák szerint ki fogjuk tudni fejleszteni a fénytáplálkozás gyakorlatát. Ez a könyv megmutatja, hogyan!

https://bookline.hu/product/home.action?_v=_&type=20&id=85061

 

John Seymour - NLP - Segítség egymás és önmagünk megértéséhez - Átdolgozott kiadás

Ez a könyv a Neuro-Lingvisztikus Programozás, az NLP területén szolgál bevezetőként és útmutatóként. Az NLP az ember egyedi élettapasztalatainak egyik lehetséges struktúra-modellje. Az emberi gondolkodás és kommunikáció fantasztikus és csodálatos bonyolultságáról többféle módon vélekedhetünk, azt többféle módon rendszerezhetjük. Az NLP ezen módok egyike, egyfajta gyakorlati gondolkodásmód. A hatékony gondolkodás és cselekvés modelljeinek, eszközeinek és technikáinak készlete. Célja a hasznosság, a választási lehetőségek számának növelése és az életminőségének javítása. A könyv tartalmára vonatkozó legfontosabb kérdések: "Hasznos? Működik?" Próbáljuk ki, és döntsük el, mi a hasznos, és mi az, ami működik. Még fontosabb meghatározni, hogy mely ponton nem működik, és addig változtatni, amíg végül is működik. Ez az NLP szelleme.
-Segítség egymás és önmagunk jobb megértéséhez
-Pszichológiai gyakorlatok - Hogyan kerüljünk összhangba másokkal?
-A befolyásolás készségei
-A test nyelvének megértése és használata
-Hogyan gondoljunk az elérni vágyott célokra és hogyan érjük el azokat?
-A kulcskérdések felvetésének módja
-Hatásos üzenetek - tárgyalás és eladás
-Gyorsított tanulási stratégiák
A kötet gyakorlati útmutatóként szolgál speciális érdeklődésünknek, alkalmazási területeinknek megfelelő más NLP-könyvek vásárlásához. Emellett segítséget nyújt abban is, hogy választani tudjunk a különböző NLP-tréningek és -tanfolyamok között.

https://www.libri.hu/konyv/john_seymour.nlp-9.html

 

J. M. Gottman, Nan Silver - A jól működő házasság 7 alapelve - Gyakorlati útmutató az USA első számú párkapcsolati szakértőjétől

John M. Gottman a világ egyik legismertebb pszichológusa és a párkapcsolatok területének vezető szakértője az Egyesült Államokban. Több évtizede végez utánkövetéses kutatásokat párok százainak bevonásával, aminek köszönhetően ma már elegendő 15 percig figyelnie egy pár kommunikációját, és 91%-os pontossággal meg tudja mondani, hogy kapcsolatuk tartós és elégedett lesz-e, vagy pedig elválnak egymástól. Ez a magas találati arány nem Gottman intuícióján alapszik, hanem azon a roppant mennyiségű adaton, amelyet a szakember az elmúlt évtizedek során gyűjtött és elemzett.
Gottman azonban nem azt tartja a legfontosabb tudományos eredményének, hogy nagy biztonsággal be tudja jósolni a válást, hanem hogy hét alapelven nyugvó módszere segítségével a párok jelentős részénél meg is tudja előzni azt. Kutatásainak köszönhetően ugyanis ma már nemcsak azzal vagyunk tisztában, hogy mitől megy tönkre egy párkapcsolat, de azzal is, hogy mitől működik jól, és hogyan tehető jobbá, erősebbé.
E könyv első kiadása 17 évvel ezelőtt jelent meg, és azóta több mint egymillió példány kelt el belőle világszerte alapmű lett a párok és segítő szakemberek körében egyaránt. A könyvben ismertetett stratégia ugyanis jelentősen javítja, elmélyíti, védi a párkapcsolatot és szükség esetén akár képes megmenteni is azt, ha veszélybe kerül. Gottman műve ráadásul azokat is meggyőzi, akik általában szkeptikusak a hasonló témájú könyvekkel szemben, ugyanis nem puszta elképzeléseket és véleményeket ismertet, hanem a világ legdrágább és leginnovatívabb kutatássorozata által felderített és igazolt tényeket.
A könyv átdolgozott kiadásába belekerültek az időközben végzett újabb kutatások eredményei, valamint friss tesztek és feladatok, melyek segítenek felmérni az adott házasság jelenlegi állapotát, illetve fejleszteni a párkapcsolati elégedettség szempontjából legfontosabb készségeket. A kötetben ismertetett stratégia a kapcsolatok minden szakaszában alkalmazható elköteleződés előtt, hogy meggyőződjünk arról, jó döntést készülünk-e hozni; harmonikus, boldog időszakban, amikor a legjobb eséllyel erősíthetjük meg a szövetségünket, hogy elkerüljünk számos későbbi problémát; kisebb-nagyobb gondok felbukkanása esetén, hogy javítsunk a kapcsolatunkon; és rendkívül nehéz élethelyzetekben is.

https://bookline.hu/product/home.action?_v=J_M_Gottman_Nan_Silver_A_jol_mukodo_&id=290377&type=22

Eddig arra tanítottam az embereket, hogy hogyan legyenek boldogok, és szeretetben élni, mostantól arra tanítom őket, hogy hogyan legyenek nagyon boldogok, s nagy szeretetben élni – vagyis, hogyan legyenek buddhák. (Molnár József)

 

 

Aki jól érzi magát, annak a közelében mások is jól érzik magukat.

Aki jól érzi magát, az hatékonyabb a munkában és a magánéletében.

Aki jól érzi magát, az könnyebben megtalálja a megoldásokat az élet kihívásaira.

A megoldás helyben van!

Stresszkontroll Kft.

http://www.stresszkontroll.com/

 

A Williams Életkészségek – Stresszkezelő  program célja

A program fő célja, hogy

  • támogatást nyújtson a túlzott stresszel összefüggő kellemetlen testi és lelki tünetek enyhítésében és megelőzésében,
  • a hosszútávú személyes hatékonyság javulásában,
  • a résztvevők eredményesebben kezeljék a munkájuk során adódó stresszhelyzeteket,
  • sikeresebben kezeljék magánéleti és munkahelyi konfliktusaikat,
  • munkatársi, baráti, családi kapcsolataik javuljanak.

A Williams Életkészségek© programot a Duke Egyetem  (Durham, NC, USA) vezető szakemberei, dr. Virginia  Williams és dr. Redford Williams dolgozták ki a stresszkutatás legfrissebb eredményei alapján, több  évtizedes csoportterápiás tapasztalatuk felhasználásával.

A program magyar változatát a Semmelweis Egyetem Magatartástudományi Intézet munkatársainak közreműködésével 2004-ben dolgozta ki a Selye János Magyar Magatartástudományi és Magatartásorvoslási Társaság.

A tudományosan megalapozott módszerek alkalmazása mellett a program hatékonyságát komplexitása és strukturáltsága biztosítja. Tartalmát tekintve a résztvevők konkrét, egyedi helyzeteire ad konkrét, egyedi válaszokat.

https://www.treningakademia.hu/williams-eletkeszsegek-stresszkezelo-program/

 

Stresszkezelő Tréning

16 órás kommunikációs, készségfejlesztő tréning

A tréning ajánlott Önnek, ha szeretné

  • a mindennapok stresszhatásait tudatosan csökkenteni ...
  • megörizni testi-lelki egészségét...
  • személyes hatékonyságát növelni ...
  • hogy kölcsönösen támogató, harmonikus kapcsolatai legyenek ...
  • jobban megérteni saját és mások viselkedését a munkahelyén és a magánéletében...
  • hogy garanciát kapjon a szakmai színvonalra...

 „Befektetés, ami egy életre szól!"

WILLIAMS ÉLETKÉSZSÉGEK PROGRAM® Selye János Magyar Magatartástudományi és Magatartásorvoslási Társaság

https://www.facebook.com/stresszkontroll/photos/a.225775704424206/225775717757538/?type=3&theater

 

 

Belső tréner képzés

Mit csinál egy belső tréner?

A megismert és begyakorolt módszerek alapján:

  • feltárja a szervezeti-képzési igényeket és ezek alapján testre szabott tréningeket ajánl, tervez és valósít meg,
  • specifikus készségeket mér fel és fejleszt (pl. vezetői, kommunikációs, tárgyalástechnikai, stb.),
  • csapatkohéziót és együttműködést fejleszt,
  • csoportműködést moderál és ezt meg is tanítja a dolgozóknak/vezetőknek (pl. hatékony meetingek),
  • önismeretet fejleszt,
  • arra használja a személyiségét és a kompetenciáit, hogy embereket és csoportokat fejlesszen a napi szintű hatásosabb alkalmazkodás és boldogulás érdekében.

Ezért érdemes!

A belső tréner képzésünk gyakorlatias, hiszen leginkább tapasztalati tanulással lehet elsajátítani a módszertanát. Emellett fontosnak tartjuk elmondani, hogy tudományos megalapozottságú technikákat adunk át, modern pszichológiai és pedagógiai megközelítésben, a jelenkori vállalati igényekre reagálva.

A hallgatóknak nem adunk “kész forgatókönyvet” hiszen trénerként az imporvizációs készség, a rugalmas gondolkodás fejlesztése áll a célpontban amellett, hogy az ember- és önismeret és a csoportdinamika észlelése, adaptív kezelése van a fókuszban. Ezért az ismeretanyagot és az eszköztárat úgy adjuk át a résztvevőknek, hogy önálló módon képesek legyenek különböző tematikákra saját forgatókönyveket kidolgozni, szem előtt tartva a csoport sajátosságait, tudásszintjét.

http://www.vistaverde.hu/belso-trener-kepzes/

 

Besnyi Erika

Senior Tréner, Life és Business Coach ACC, Action Learning Facilitator, Mediátor

Dolgozott értékesítőként, több ezer fős pénzügyi multiknál képzési- és fejlesztési vezetőként, volt cégvezető és nyelvtanár. Nyitott, kreatív, optimista és pörgős személyiség, aki jó kommunikációs készséggel, nagyfokú empátiával és értő figyelemmel is rendelkezik. Lételeme, hogy emberekkel foglalkozzon és támogassa őket abban, hogy a legtöbbet hozzák ki magukból az élet minden területén. Jelenleg 17 féle tréninget tart magyar és angol nyelven egyaránt, business coach-ként nagy multik vezetőit coach-olja, life coach-ként pedig főleg pro bono (ingyenesen) működik.

http://lifecoach.vintageakademia.hu/

 

Pál Adrienn

Senior Tréner, Coach, NLP Master Practitioner, Access Bars Facilitátor, Készségfejlesztő tréner

Képzéseit magyar és angol nyelven is profi szinten valósítja meg. 20 éve dolgozik a felnőttképzésben, zászlóvivője a coaching-szemléletű nyelvoktatásnak. Harmonikus, derűs személyisége, fantasztikus felkészültsége és a tudást-átadó képessége méltán teszi az egyik legnépszerűbb coach-trénerré. Testreszabott, egyéni és csoportos fejlesztésekben vesz részt. Egyik szakterülete az NLP (neurolingvisztikus programozás).

http://lifecoach.vintageakademia.hu/

Szeretettel ajánlom figyelmedbe oldalamat.

Készséggel állok rendelkezésedre akár saját, akár vállalkozásod életében szeretnél pozitív változást elérni!

Mit szeretnél? ·        

Hatékony kommunikációt ügyfeleiddel, munkatársaiddal, 
családtagjaiddal?

·        

Vitális hétköznapokat? Lelki békét? 

·        

​Több lelkesedést, motiváltságot?

·        

Kifinomult üzleti készségeket? 

·        

Magasabb csapatszellemet? Jobb együttműködést?  

·        

Harmonikus kapcsolatokat? Érzelmi kiegyensúlyozottságot?

·        

Nagyobb önbizalmat? Magabiztosságot? 

·        

Profi angol nyelvtudást?

·        

Nagyobb tudatosságot? Több nevetést? Szabadabb életet?

Itt az idő a változásra?

Egyéni szolgáltatások

magyar és angol nyelven

·        

A változás Te magad légy - c

oaching

·        

Access 

Bars kezelés

·        

Nyelvi coaching

 (angol)

Csoportos képzések

magyar és angol nyelven

· 

Access Bars tanfolyam

· 

Asszertív kommunikáció​

·        

NLP alapú kommunikáció​

·        

​​Prezentációs technika

·        

​​Konfliktus - és stresszkezelés

·        

​Ügyfél kommunikáció

·        

Kereszt kulturális kommunikáció​

·        

​Együttműködés és csapatépítés​​

·        

​​Női önismereti tréning

·        

Tárgyalástechnika

·        

Hatékony nyelvtanulás

·        

Nyelvi coaching - Cocktail of Soft Skills

·        

Időgazdálkodás

·        

Work-life balance

https://www.adriennpal.com/

Pál Adrienn vagyok. Tréner. Life coach. Szélnővér. „Egy tréner nemcsak a megváltozás varázslója, hanem szabadságharcos is.”  Ez a mondat hívta életre bennem 2006-ban hivatásom melletti elköteleződésemet. Hiszem, hogy képesek vagyunk a változásra, hogy jobbá, szebbé tegyük az életünket és hiszem, hogy a „harcot” nőként női módon "vívhatjuk", hogy elérjük a magunk szabadságát. Hogy mitől? Félelmeinktől, megkövült, rossz beidegződéseinktől, méltatlan élethelyzetektől. Hétköznap vállalati közegben igyekszem változásra, készségeik fejlesztéseire ösztökélni a résztvevőket, hétvégenként női körben igyekszem a változás varázslója lenni. Hivatásom végzésében segítségemre vannak tanulmányaim, többek között tréner, NLP Master Practitioner, Access Bars facilitátor, life coach végzettségem, az a 16 év, amit a felnőttképzésben eddig eltöltöttem, valamint az a hosszú út, amit önismereti kalandorként bejártam számtalan módszert kipróbálva és elsajátítva.

https://szelnoverek.blog.hu/2011/02/05/kik_vagyunk_21

 

Hevesi Lia

Munka – és szervezetpszichológus

A saját szemszögemből nézve junior trénerként érkeztem, izgalmas tapasztalatokkal a hátam mögött.

Azóta sem állt meg velem a világ, mert együtt, egy erős csapatként építjük a Vista „fellegvárát”, amiben gazdag tudásvilág, emberi értékek, színes személyiségek, soha nem lankadó dinamizmus, kiváló trénerek, ötletek tengere, izgalmas programok/képzések és nem utolsó sorban igazi barátok laknak.

“Liát egy nagyon értékes kurkumához tudnám hasonlítani, melyből elég egy aprócska darabka és rögtön megízesíti és megszínesíti a teljes ételt”

http://www.vistaverde.hu/bemutatkozas/#03

 

Maja

Tai Ji, Qi Gong, masszőr és jóga oktató, miközben a Három Kincs Völgy életét szervezi

Majával már találkozhattál, ha voltál ősszel a Kerek Egész jógahétvégénken. Illetve a képen a Spirális Áramlások Workshopon a stúdióban. Magával ragadó, nagyon pozitív személyiség, aki mindenkivel megtalálja a hangot pillanatok alatt. http://www.forrojoga.hu/rolunk/oktatoi-csapat?lang=hu&start=12

 

Tóth Andi

Andi több mint 10 éve világutazó és világtanító, szó szerint: tanított jógát Ázsiában, Amerikában, és Európában. Az utazása első állomása a jóga volt, és azóta maga a jóga az utazása. Fiatal korában folyamatosan kínozta a hátfájás, annyira, hogy folyamatosan kezelések alatt állt. A tartós változáshoz azonban egy felismerés kellett, az, hogy rájöjjön, hogy az életminőségének a javításához alapvető dolgokon kell változtatnia. A felismerést tett követte: számtalan jógaórán vett részt, és többféle stílust is kipróbált, mígnem maga is tanítani kezdett.

A jóga szenvedéllyé vált, az életévé. Az óráin a mozgás tudatosságát élheted meg, a mozdulatok pontosításával és személyes igazításokkal. Érti és érzi a szükségleteidet, hogy milyen állapotban vagy aznap, a matracon vagy az életedben, és annak megfelelően segít.

„A jóga nagyon sok mindenre megtanított magammal kapcsolatban: testileg és lelkileg egyaránt. Egy életre szóló utazás ami minden nap valami új dolgot mutat. Az egészséges gerinc valóban a boldog élet titka, amelyhez mindenkinek joga van!” Képesítések: - Bikram Yoga, - Power Yoga, - Synergy Partner Yoga, - Acro Yoga, - Rainbow Kids&Family Yoga http://www.forrojoga.hu/rolunk/oktatoi-csapat?lang=hu&start=12

 

Gesztenyi Nagy Judit zenész, tradicionális Reiki mester és zen buddhista tanító gyermekkora óta játszik fuvolán. Később Európa-szerte, Afrikában, Indiában és Tibetben tanulmányozta a meditációs zenét. Utazásai során sokféle egzotikus hangszerrel megismerkedett, amelyek közül néhányat, például a szívéhez közelálló shakuhachit ezen a koncerten is láthatunk, hallhatunk. https://www.koncert.hu/eloado/gesztelyi-nagy-judit

Gesztelyi Nagy Judit - A felébredés éneke (The Song of Awakening) Vol 1. CD

Az ősi japán Zen kolostorok élő meditációs zenéje. A shakuhachi muzsikája tudatunk mélységeit szólaltatja meg. Hallgatása közben önkéntelen megérintjük tudatunk tiszta természetét. A lélek valódi belső útja válik hallhatóvá és megtapasztalhatjuk, hogyan születik és múlik el pillanatról pillanatra minden érzés és gondolat.

A Zen hagyományok szerint játszott shakuhachi fuvola és a taiko dob olyan tiszta zene, melynek hatására könnyen megérinthetjük az élet mély szentségét. A felébredésben minden emberi szenvedés és szenvedély, bánat és öröm megnyugvásra talál. Mély meditációban átélhetjük, hogyan válik eggyé a legmagasabb rendű bölcsesség és együttérzés sorsunk belső ellentmondásaival.

A japán, ezer évre visszatekintő Zen buddhista kolostorok szerzetesei és mesterei őszintén fejezték ki útjuk nehézségeit és örömeit ezeken a hangszereken keresztül és így felismerhetővé tették a megvilágosodás útját.

Gesztelyi-Nagy Judit szerzetes nevén Kannon, 1987 óta foglalkozik mélyrehatóan a lélek megszabadulásával, választva a Zen buddhizmus világi szerzetesi útját. Az eredetileg pályáján fuvolaművészként és operarendezőként induló művésznő gyermekkora óta elhivatottságot érzett a tudat valódi rejtelmeinek megtalálására, az igaz tiszta út felfedezésére. Miközben spirituális útját járta, a világ számos helyén tett utazása közben, Magyarországon találkozott Yvon Myoken Bec francia származású Zen mesterrel, akinek közösségében 12 éven át gyakorolta Buddha felébredésének útját, a Zazent.

Európa majd minden országában, Afrikában, Indiában, és Tibetben adott komolyzenei és spirituális koncerteket nagy sikerrel. A shakuhachi zenéje a művésznő kontemplatív szellemi útja által telítődik azzal az egyetemes szellemi töltéssel, amely képes megszüntetni a külső és belső ellentmondásokat és feszültségeket. A teljesség felé vezető úton a Buddhista hagyományok szerint haladó szerzetesnő zenéjében és tanításában a világ vallásainak és szellemi útjainak közös forrását fedezhetjük fel.

Testünk, lelkünk, szellemünk szenvedésétől útmutató, bölcs és együtt érző tanító nélkül nehéz megszabadulni. A nagy tanítók mind azért éltek közöttünk, hogy megmutassák valódi lényünket mely mentes minden félelemtől, szenvedéstől, örök idők óta él, soha nem született, soha nem hal meg, lényege a szabad állandó változás. Személyes történetünkben elkerülhetetlenül szenvedünk, mert látszólag elszakadunk igazi, tiszta és teljes tudatunktól. Ragaszkodunk egy részhez, a világot felosztjuk jóra és rossza, hol menekülünk, hol vágyaink után szaladunk, rengeteg fájdalmat és szenvedést élve át és okozva másoknak.Ez a zene újra és újra meghallgatva egy segítő kezet nyújt, hogy bátran ismét átélhessük, ami fáj és szenved bennünk, és egyben ez a kéz el is enged, hogy élni tudjunk újonnan felfedezett szabadságunkkal.

A valódi meditáció teljes csend.
Ez a zene a csendből született és oda tér vissza.
Ez a zene a boldogságból született és oda vezet vissza.
Ez a zene a szabadságból született és a szabadságot adja vissza.

Élő koncertfelvétel
1. Tudattér - shakuhachi fuvola
2. Időtér - taiko dob
3. A felébredés éneke - shakuhachi fuvola, taiko dob, “OM” kórus 

https://rockdiszkont.hu/cd-magyar/g-gy/gesztelyi-nagy-judit-a-felebredes-eneke-(the-song-of-awakening)-vol-1-cd

 

Mindennap ki kell mutatnunk a szeretetünket és a jóságunkat a másik felé, - és önmagunk felé is. Légy Ajándék a másiknak, és önmagadnak.

 

„Az emberi lény annak az egésznek a része, amit mi Univerzumnak nevezünk, egy időben és térben behatárolt rész vagyunk. Az ember különállóként tapasztalja meg önmagát, gondolatait, érzéseit, és ez a tudatának egyfajta optikai csalódása. Ez a csalódás börtön számunkra, mivel minket, személyes vágyaink és még egy pár körülöttünk lévő emberre korlátoz. A mi feladatunk az kell legyen, hogy kiszabadítsuk magunkat ebből a börtönből, azáltal, hogy együttérző körünket kitágítjuk minden élőlényt és a természet szépségét befogadva.” – Einstein.