Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Stressz ellen 2

 

Stressz ellen

  1. A stressz, idegesség lehorgassza a fejet és meggörnyíti a hátat. Ezért az ellentétét, emeld meg az állad, húzd kicsit be a hasad és előre a mellkast.
  2. Aki teljesen ellazult nem tud idegeskedni.
  3. A bőr érintése legyen nyomás, gyúrás, segít lebontani a stresszhormonokat.
  4. Idegfeszültség ellen datolya, mogyoró, mazsola.
  5. A stressz fehérje fogyasztó, ezért kell extra fehérje.
  6. Kálium stresszoldó.
  7. Magnézium és Kalcium feszültségoldó, energiaszabályozó.
  8. B-vitamin-komplex és a C-vitamin enyhíti a stresszt.
  9. Relaxációs izomlazítás.
  10.  

hasi-legzes-nyugtato.jpg

 

http://www.amegoldas.eoldal.hu/cikkek/111-dolog--mely-boldogga--meg-boldogabba-tesz-/111-dolog-mely-boldogga--meg-boldogabba-tesz-11.html

 

Citromfű: jó túlingerelt állapotban, mert kiegyensúlyozottá tesz. Lehetővé teszi, hogy derűsen, nyugodtan szemlélve, kedvező színben lássuk a világot.

Idegesség, álmatlanság ellen is kiváló, mert hatékony nyugtató, feszültség- és szorongásoldó.

Hársfavirág - Idegrendszeri hatás: feszültségoldó, nyugtató.

Kamilla - Idegrendszer: nyugtat, oldja a stresszt, mérsékeli a depressziót, az álmatlanságot, a feszültséget. Segít az elengedésben, jótékonyan hat a hiperaktív gyerekeknél is. Eloszlatja a szorongást, mérsékeli az aggódást, idegességet, túlérzékenységet.

Levendula - Idegrendszer: feszültségoldó, nyugtató, segít áthangolni a pozitív gondolkodásra, alkalmas a migrén és az ideges fejfájások leküzdésére is, jelentősen csökkenti a fáradtságot. Mérsékeli a depressziót, segít az álmatlanság, a túlérzékenység, a mélabú, a hirtelen hangulatváltozások, az idegesség és a feszültség felszámolásában. Oldja a félelmet, csökkenti az agressziót, valamint az aggályoskodást. Visszaállítja a lelki egyensúlyt, kitisztítja az elmét, ellazít, és támogatja a testi-lelki jó közérzet fenntartását.

Mate tea - Az indiánok szerint yerba maté növeli a testi erőt, segít a nehézségek elviselésében. Növeli a szív oxigénnel való ellátottságát, főleg stressz vagy testedzés idején.

Idegrendszer: serkenti a fáradt idegrendszert, illetve megnyugtatja a túl izgatottat, a koncentrálókészséget növeli, csökkenti az idegességre, izgalomra és aggódásra való hajlamot, a szellemi és a fizikai fáradtságot. Remek hangulatjavító.

Orbáncfű - Idegrendszer: nyugtató és enyhe depresszióellenes, hangulatjavító, segíti a békés alvást. Melankólia, depresszió, stressz, szorongás, migrén, neurovegetatív zavarok esetén kiváló. Mióta kiderült, hogy enyhíti a depressziót, vegetatív labilitást és a stresszreakciók, illetve alvászavarok ellen is jó hatással van, gyakran alkalmazzák. Az orbáncfű nyugtató- és altatóteák alkotója, Főleg a szorongás és stressz kiváltotta immungyengeség megelőzésében és kiegészítésére ajánlott. Figyelem! Fényérzékeny emberek kerüljék használatát, napra nem szabad menni, se antidepresszánsot szedni vele.

Források közt: http://www.informed.hu/betegsegek/betegsegek_reszletesen/endocrine/anatomy_function_endocrine?article_hid=60726

http://www.medichelp.hu/gyogynoveny.htm

http://www.gyogynovenypatika.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=132375

 

Már a középkor orvosai is ismerték az orbáncfű lélekre gyakorolt pozitív hatását, ezért nevezték a "fény gyógynövényének" vagy a "lélek napsugarának". Németországban a leggyakrabban felírt antidepresszáns az orbáncfű (hypericum-kivonat), és egyre nagyobb népszerűségre tesz szert Észak-Amerikában is. Ma már tudjuk, hogy ezt a kedvező hatást az orbáncfű hatóanyagai fejtik ki.

Forrás: http://www.harmonet.hu/cikk.php?rovat=245&alrovat=249&cikkid=517

 

A savtúltengés illetve stressz legjobb ellenszere pedig a csalán, amit főzeléknek vagy teának elkészítve fogyaszthatnak.

 

Minden orvostanhallgató megmondhatja, hogy a fáradtság csökkenti a szervezet ellenállóképességét a megfázással és több száz más betegséggel szemben; és minden pszichiáter megmondhatja, hogy a fáradtság csökkenti az ellenállóképességet a félelemmel és idegességgel szemben. Ha tehát megelőzzük a fáradtságot, megelőzhetjük az idegeskedést.

Azt mondtam megelőzhetjük? Enyhe kifejezés. Dr. Edmund Jacobson két könyvet írt a lazításról: Fokozatos lazítás és Nyugodj meg címmel; a chicagói egyetem klinikai fiziológiai-laboratóriumának vezetőjeként éveken át kísérletezett a relaxációval, mint az orvosi gyakorlat egy módszerével. Kijelentette, hogy bármilyen ideges vagy túlfűtött érzelmi állapot ,,megszűnik a tökéletes ellazulás idején.” Ez más szóval annyit jelent: Nem tudsz tovább idegeskedni, ha ellazulsz, megnyugszol.

Megelőzendő a fáradságot és az idegességet, az első szabály így szól: Pihenj gyakran. Pihenj, mielőtt elfáradnál. Miért olyan fontos ez? Mert a fáradtság elképesztő gyorsasággal kumulálódik. (Dale Carnegie)

 

http://www.amegoldas.eoldal.hu/cikkek/az-elet-25-fontos-szabalya.html