Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Pszichológia - Belső, Önbizalom, Siker, Boldogság 52

2018.08.05

„A sikert nem hajszolni kell, hanem vonzani, azáltal, hogy vonzó személyiségekké fejlesztjük magunkat.” (Jim Rohn)

A sikeres és a sikertelen emberek között az különbség, hogy milyen szokásaik vannak.

,,Ezért, ha sikeres életet akarsz, válaszd a sikeres emberek szokásait,

ha boldogat, akkor a boldog emberek szokásait.”

 ,,A szabály röviden a következő:

Ha sokszor egymás után pontosan ugyanúgy cselekszel, mint azok, akik sikeresek lettek, előbb-utóbb te magad is garantáltan sikeres leszel.

Vagy megfordítva, ha nem azt teszed, amit a sikeresek, te se számíts sikerre. A siker nem a véletlen műve. Nem szerencse, hanem tervezett munka eredménye." (Brian Tracy)

 

,,A harmónia eléréséért nekünk is tennünk kell. A környezetünk irányában tanúsított felelősségvállalás, szolidaritás és jóra való törekvés a kellemes miliő létrejöttének alapja. A legfontosabb az önmagunk irányában tanúsított tisztelet és az önmegismerés vágya. Ha magunkkal jóban vagyunk és tisztán látjuk énünket, akkor a környezetünket is új szemszögből közelíthetjük meg.

                                                              

Mit jelent tudatosnak lenni szellemi – testi – lelki szinten, a hétköznapokban, a gyakorlatban?
Azt, hogy törekszünk megérteni az emberi folyamatainkat, a test, a lélek és a szellem „működését”, hogy ami mindezekből nem szolgálja a javunkat a saját életünkben, azt képessé váljunk megváltoztatni.”

,,Az eredményesség kulcsa abban rejlik, hogy a napjaid túlnyomó részében mi az, mi magasabb szerepet játszik.”

,,Nem az a lényeg, amit néhanapján megteszel, hanem amit nap mint nap elvégzel.”

A negatív energia legnagyobb ellensége az optimizmus.

Minél pozitívabb vagy, minél magasabb a rezgésszinted,

annál több jó esemény történik veled.

,,Van egy gyógyszer,

ami minden krízisre megoldást nyújt.

Legyen egészségügyi, anyagi vagy párkapcsolati problémád,

ha elkezded

szeretni magad,

az gyökeresen változtatja meg az életed.

Jobban érzed magad, megkapod a munkát, amire vágysz,

kapcsolataid is csodásan alakulnak.”

,,Ha képes pozitívnak lenni, akkor nemcsak hogy jól fogja tudni érezni magát,

hanem sokkal könnyebben meg fogja tudni valósítani az életében mindazt, amit szeretne.”

,,Nem mindegy, hogy valaki milyen mentális, fizikai és szellemi állapotban él és dolgozik.”

Azt vettem észre, hogy

a sikeres embert a sikertelentől végül is egyetlen dolog különbözteti meg:

előbbi hajszálpontosan tudja, hogy mit akar.

Kristálytisztán látja, mit kell tennie érte, és meg is teszi.

Az utóbbi pedig… nos, ő általában bűnbakot keres vagy önigazolást, és fűnek-fának panaszkodik.

A sikeres embert a céljai mozgatják. (Szalay Ádám)

,,Ha a miérted elég erős, akkor a körülmények meghajlanak előtted.”

Te is tagjává válj a tudatos életmódot folytatók családjának.

Amikor felszabadulunk a múlt terheitől,

jelen cselekedeteink a jövő megteremtésének termékeny talajává válnak.

A szándék hatalma katalizátorként működik az anyag, az energia és a tér-idő események számára, hogy bármi, amit akarunk, megvalósuljon. - Deepak Chopra

 

A szándék megfogalmazásával érdemes elkezdened.

Ez rögtön erőt és energiát indít el a megvalósításhoz.

Ahhoz, hogy eredményeket érj el, először tudásra kell szert tenned.

A megszerzett tudásodat pedig használnod is kell tudni.

A jövő birodalmai az elme birodalmai lesznek.

,,Óriási erő van a képzeletünkben, óriási erő van abban, hogy ha tényleg elkezdünk először itt belül teremteni.”

,,Az életed pontosan annyira vagy képes irányítani, amennyire a gondolataidat uralod.”

Ahogyan gondolkozunk, úgy élünk.

Gondolkozzunk helyesen, világosan, eredményesen, és a siker, a boldogság nem marad el. (Harry Lorayne)

Ha tettet akarunk aratni, gondolatot kell vetnünk. (G. D. Boardman)

A mennyiség előbb-utóbb megmutatkozik a minőségben! Ez igaz a gondolkozásra is. (Harry Lorayne)

Ha sikerül megszerveznünk gondolkozásunkat, képesek leszünk megszervezni és irányítani az életünket. (Harry Lorayne)

Az elme szervezettsége azt is jelenti, hogy a gondolkozásnak határozott célja van. (Harry Lorayne)

,,Az a gondolati impulzus, ami ismét és ismét behatol a tudatalattiba, a tudatalatti nekilát, hogy ezt a gondolatot átváltoztassa annak fizikai megfelelőjévé.”

Ha 17 másodpercig összpontosítasz valamire, működésbe lép az annak megfelelő rezgés. 
Majd ahogy az összpontosítás nő, a rezgés pedig tisztábbá válik, a Vonzás törvénye még több odaillő gondolatot juttat el hozzád.

És ha képes vagy egy egészen rövid ideig, 

mindössze 68 másodpercig zavartalanul összpontosítani egy adott gondolatra, a rezgés elég erős lesz ahhoz, hogy elindulhasson a megnyilvánulás felé. 

Ha újra és újra visszatérsz egy letisztulsz gondolathoz, és képes vagy legalább 68 másodpercig arra koncentrálni, akkor ez a gondolat rövid időn belül uralkodó gondolattá válik benned. 

És ha egy gondolat uralkodóvá válik, mindaddig azzal összhangban álló jelenségeket fogsz megtapasztalni, míg meg nem változtatod. (Esther és Jerry Hicks – Kérd és Megadatik)

A történelem egyik legnagyobb felfedezése,

hogy azzá válsz, amire a legtöbbet gondolsz. A körülményeid a belső világodat tükrözik.

Egy felmérés során: 350 ezer embertől kérdezték meg, hogy mire gondol épp most?

A legnagyobb jövedelemmel rendelkezők felső 10%-a mind ugyanazt válaszolta:

Ők idejük nagy részében arra gondoltak,

amit akarnak, és arra hogyan fogják elérni.

 

Ha arra gondolsz és arról beszélsz,

amit elakarsz érni,

határozottan a célod felé fogsz haladni. (Brian Tracy)

,,A célod elérése arról szól, hogy mindig maradj összhangban azzal, amire vágysz.”

,,Azért nem kaptad meg eddig, mert más rezgésen vagy a vágyaddal.” Minden energia – elég, ha ezt tudatban tartod. Hangolódj rá annak a valóságnak a frekvenciájára, amelyben élni szeretnél – és megkapod. Ez nem filozófia, ez fizika. (Albert Einstein)

Vágyad azért nem teljesült még, mert olyan rezgésállapotban tartod magad, amely nincs összhangban vágyad rezgésével.

CSAK, ÉS KIZÁRÓLAG EZ AZ OKA!

Fontos, hogy megértsd, hogyha megállsz és elgondolkozol a dolgon, vagy ha egy pillanatra megpihensz, és megvizsgálod mit ÉRZEL, pontosan beazonosíthatod a benned rejlő ellentmondásokat.

Tehát mindössze annyit kell tenned, hogy erőlködés nélkül és fokozatosan, apránként elengeded az ellenállást szülő gondolataidat, az egyedüli gátló tényezőket. Egyre növekvő megkönnyebbülésed jelzi majd, hogy feladod az ellenállást - éppúgy, ahogy korábban a fokozott feszültség, a harag, a kielégületlenség és az ehhez hasonló érzések azt jelezték, hogy egyre csak erősítetted az ellenállást. (Abraham- Hicks)

,,Az ellazult szellem és a kiegyensúlyozott energia állapot optimális táptalajt biztosít a vizualizációs gyakorlatokhoz. A vizualizált képek, gondolatok és érzések energetikailag gazdag talajra hullanak, és azonnal ki tudnak csírázni.”

A vágyott dologgal kapcsolatos szavak, mondartok napi bősége + vizualizálása.

Lehet tökéletes társad vagy egy működésképtelen kapcsolatod. Te vagy az, aki választ (vagy nem választ) a FIGYELMED és a FÓKUSZOD által. És mivel az energia oda áramlik, amire a figyelmed irányul, azt fogod megtapasztalni életedben. (Robert Antony)

Életed tényeit te teremted szabadon; mert figyelmed irányát csak te irányíthatod – ez a te felelősséged. Amire hosszú időn keresztül figyelsz, azt kezded beépíteni a rezgésedbe, és fokozatosan kezd megvalósulni az életedben. Zseninek lenni csupán annyit jelent, hogy osztatlan figyelmet szentelsz valaminek, a többit a Vonzás Törvénye elintézi. (Abraham-Hicks)

,,Amire figyelmed irányul, azzá leszel."

,,Tudatunk rezgésének emelésével olyan erőket és képességeket ébresztünk ekképpen bennük, amelyek létezéséről korábban tudomásunk sem volt. A szó szoros értelmében „felébresztjük” az emberben rejlő jót, ekképpen mi magunk válunk „gyógyszerré” a többiek számára – és áldássá az egész világ számára.” (Kurt Tepperwein - A szellemi törvények)

A siker kellékei: akarat, szeretet, a fejlődést elősegítő nyugodt, támogató belső és külső környezet, a tudás, és a minőségi munka. (Molnár József)

 A célod felé tett út minősége (az öröm, a lelkesedés, a stresszmentesség) nagyban meghatározzák a célod végső minőségét. (Eckhart Tolle)

,,Ezek az ötletek mind abban segítenek, hogy emeljék rezgésszintünket, így ezáltal pozitív változást hozzanak életünkbe.”

A vonzás törvénye.

A vonzás törvénye kimondja, hogy minden ember egy élő mágnes, amely ellenállhatatlanul magához vonzza azokat az embereket és körülményeket, amelyek összhangban vannak uralkodó gondolatainkkal. Tudjuk, hogy a világegyetemben minden energia, a vibrálás állapotából származik. Minden vibrál.

 

Aztán létezik egy kisugárzási törvény, hogy minden vibrálás és kisugárzik belőlünk. Mindig magunkhoz vonzzunk pozitív, vagy negatív embereket, körülményeket, olyanokat amelyek összhangban vannak uralkodó gondolatainkkal. Ezért rendkívül fontos, hogy arra gondoljunk, amit el akarunk érni, amire vágyunk, nem pedig arra amit nem akarunk.

 

Megfelelés törvénye.

Amilyen belül, olyan kívül! Ez azt jelenti, hogy a külvilág egy tükör. Ami vissza tükrözi mindazt ami belül van. A belső történések külső történésekben tükröződnek. Ha változtatni akarunk külső világunkon,
előbb belső világunkat kell megváltoztatni. Ha belül jól érezzük magunkat, kapcsolataink zökkenőmentesek. Kapcsolataink minősége megbízhatóan tükrözi belső személyiségünk minőségét.

Ha sikeresebbek akarunk lenni a külvilágban, sikeresnek kell lennünk belső világunkban is. A külső világot, sosem tudjuk kívülről megváltoztatni, nekünk kell megváltozni belülről. Máshogy kell gondolkozni, csak akkor indul meg a külső változás. Azzá leszel amire gondolsz! Változtasd meg a gondolataidat és megváltozik az életed. http://szeretetmhely.blogspot.hu/2011/03/het-lelki-torveny.html#axzz4KnyJHeXg

A bőség tudás, és lelkiállapot.

Tudás - hogy minden, amire csak szükséged van, rendelkezésedre áll, elérhető számodra -, és egy örömteli lelkiállapot együttese, az az érzés, hogy minden, amire vágysz, a megfelelő pillanatban megérkezik hozzád.

Igazából tehát egy tudatállapotot jelöl, és az ebben a tudatállapotban való működésed tudja megteremteni. Lássuk, hogyan!

Minden a tiéd lehet!

Az Univerzum határ nélküli bőséget tud biztosítani számodra életed minden területén, mert ő maga a Bőség.

Az, hogy ebből mennyi érkezik el hozzád, nem a sorstól, a véletlentől, vagy magától a Jóistentől függ,

hanem tőled.

A mindenhol, és mindenkire egyformán ható Kozmikus Törvény, a Rezgés, vagy Vonzás Törvényének a megfelelő működtetésétől.

Mivel egy energiatérben létezünk mindennel, ami van,

így amit épp akarsz, az igazából folyamatosan itt van körülötted, mint fizikai megvalósulásra váró rezgés.

Ami éppen nincs "itt", az csupán fizikai nézőpontunkból nincs "itt".

A megvalósulásának a lehetősége azonban minden pillanatban létezik.

Az életedben azonban csak akkor fog tudni fizikailag megjelenni,

ha a számodra szükséges dolgot magadhoz vonzod. 

Azaz az uralkodó gondolataid, és érzelmeid rezgésével azonos hullámhosszra kerül,

majd elegendő energiát kap a megvalósuláshoz.

Azaz fönntartod és táplálod az adott frekvenciát.

Milyen nyelven beszél az Univerzum?

Az Univerzum minden pillanatban veszi a rezgésedet, és garantáltan igazodik ezekhez a jelekhez.

Az univerzum nyelve az uralkodó rezgésekből (érzelmekből, gondolatokból) érzékelhető információ.

Ha érzéseid és gondolataid a „nincs" körül forognak, akkor a hiány teremtődik, azaz nem is lesz.

Tehát, ha sokszor mondogatod azt hittel és meggyőződéssel (mindegy, hogy magunkban, vagy hangosan), hogy már megint nincs elég pénzem, nem fogom tudni befizetni a számlákat, velem senki sem törődik ...stb. akkor

az Univerzum ezt fogja teljesíteni, ha a "mennyi mindenem van, és amire még vágyom, az biztosan megérkezik hozzám", akkor azt.

Ami meghozza, felerősíti a megfelelő rezgésszintet:

  • Annak a tudata, hogy az Univerzumban teljes bőség uralkodik,

           és ebből mindenkinek mindig jut bőven, mert ez a forrás végtelen, korlátlan és kimeríthetetlen.

  • Ha minden nap számba veszed, és örülsz annak, amink van, ami működik az életedben,

             sőt ezért köszönetet és hálát adsz.

  • Önmagad szeretete, megbecsülése, értékelése.
  • Törekszel mindenben a legjobbá válni, a legjobbat nyújtani magadnak, és másoknak, és az élettől a legjobbat elvárni, s erre érdemesnek is tartod magadat.
  • Mindenben meglátod, megtalálod a szépséget, a jót, az örömet.
  • Életigenlés, elégedettség, az élet szeretete, azaz értékeled, és megbecsülöd az életet.
  • A megvalósítandó célok kitűzése, és követése.
  • A tevékenységeidet lelkesen, örömmel végzed.
  • A dolgok (pénz, szeretet, figyelem stb.) folyamatos áramoltatása, az adok-kapok egyensúlya.
  • Jótékonyság: amid épp van, annak a megosztása másokkal

           (ez nem csak anyagi dolgokat jelent, hanem pl. az örömnek, egy jó szónak, kedvességnek, a tudásodnak, az élményeidnek az adását is).

  • Örülsz mások sikereinek (mert ebből tudod, hogy ha valakinek már sikerült, akkor neked is menni fog).
  • Tapasztalatként, a fejlődéshez, és a legjobb megoldás, a leghelyesebb cselekedet megtalálásához vezető útként értékeled azt, amit eddig kudarcnak neveztél.
  • Minden nap igyekszel boldoggá tenni önmagadat, és a környezetedben lévőket.

Ami leginkább távol tart a bőségtől, blokkolja a működését:

  • Negatív érzések és gondolatok a vágyott dologgal kapcsolatban, pl.: félelem a szegénységtől, a betegségtől, a hó végi számláktól, a szeretettől, ...stb.
  • harag és féltékenység azokra, akiknek van, akiknél működik,
  • a múlt sikertelenségein, kudarcain való rágódás.
  • Az önbecsülés, önszeretet hiánya, az értéktelenség tudata, a „nem vagyok rá méltó, és nem érdemlem meg" érzései.
  • A „minek", „jó nekem úgy ahogyan van", „igazából nincs is rá szükségem" gondolatai.
  • A hiányra összpontosítás: a nincs-csel és nem-mel kezdődő mondatok.
  • Korlátozó gondolatok, pl:- általánosítás, ítélkezés, minősítés pl. ebben az országban..., a mai emberek..., a korombeli férfiak/nők...,
  • hit és meggyőződés arról, hogy „nehéz ..., nem lehet a mai világban..., én már csak ilyen vagyok..., nekem soha sem..., lehetetlenség..., nekem a (szüleim, a jelenlegi politikai rendszer, a gazdasági válság stb.) miatt..., stb.

Ezek egyrészt felemésztik az energiádat, másrészt a hiány frekvenciáját, a negatív dolog megtörténtét erősítik. Forrás: http://www.blikk.hu/eletmod/szeretnel-gazdag-lenni-teremtsd-meg-magadnak/xz7w076

Tartsd magad a legmagasabb rezgésállapotokon, és aztán hagyd, hogy a Vonzás Törvénye elhozza az életedbe azokat, akikkel egy hullámhosszon vagy. Az emberek átválogatása nem a te dolgod! Te csak tartsd a lehető legmagasabb rezgést (érezd magad jól bármilyen indokot felhasználva erre) a többi magától megtörténik. Csak olyan események, találkozások, együttműködések és kapcsolatok lehetnek életed részei, amelyekkel hasonló frekvencián vagytok. Akikkel nem vagy egy hullámhosszon, azok fokozatosan kirezegnek az életedből. (Abraham Hicks)

  1. Aki jót tesz, ismételje újra és újra. Találjon örömet a jócselekedetben. A jó tettek felhalmozódnak és örömet adnak.
  2. A sikerhez célirányos, koncentrált energiagazdálkodás kell. A tudatos energia-felvétellel stabilizálhatjuk energetikai egyensúlyunkat, erősíthetjük életenergiánkat, és harmonizálhatjuk a testet, a lelket és a szellemet. A Tudatos energia felvétel növel mindent. Hibás energiagazdálkodás következményei: csökkenő teljesítmény, motivációhiány, kedvetlenség, diszharmónia, gyengeség, korlátozott alkotóképesség, kimerültség, gátoltság, ingerültség, betegség.
  3. A félelem és a kimerültség leblokkolják az elmét. Kíméletlenül szállj szembe mindkettővel, és akkor el fog tölteni a bátorság és az önbizalom.
  4. Egyszerre csak egy dologgal foglalkozz. Ha eszel, egyél. Ha fürdesz, csak fürödj. Ne akarj evés vagy fürdés alatt más dolgokat is ellátni.
  5. Tégy üresjáratokat a dolgok közé. Mindig hagyj elég időt befejezni egy tevékenységet.

,,Cselekvő, megoldás orientált ember vagyok.

Szeretem kézben tartani a dolgokat, és ha valahol elakadok, gyorsan megtalálni, hogyan léphetek tovább.”

Döntsd el határozottan, mi a szándékod; aztán pedig egyenesen törj a célod felé. Legyen szemed előtt a magasztos cél, amit kitűztél magad elé - és akkor egy idő múlva észreveszed, hogy öntudatlanul is megragadod azokat a lehetőségeket, amelyek vágyaid teljesüléséhez szükségesek. …Minden jó dolognak a vágy a szülője, és minden őszinte imádságot meghallgat az ég. Olyanokká leszünk, amilyenekké szívünk mélyén lenni szeretnénk. (Elbert Hubbard)

 

,,…azt hiszem, nyugodtan mondhatom, hogy az utunkba akadó emberek kilenctized része nevelés útján lett azzá, ami – jóvá vagy gonosszá, hasznossá vagy haszontalanná. A nevelés okozza a nagy különbségeket az emberek között.”  (John Locke)

 

 

Ha elölről kezdeném a gyermeknevelést,
fenyegetés helyett festegetésre használnám a kezemet,
Példálózás helyett példát mutatnék,
Nem siettetném a gyermeket, hanem hozzá sietnék,
Nem a nagyokost játszanám, hanem okosan játszanék,
Komolykodás helyett komolyan venném a vidámságot,
Kirándulnék, sárkányt eregetnék, réten kószálnék, bámulnám a csillagokat.
A civakodás helyett a babusgatásra összpontosítanék,
Nem erőszakoskodnék a gyerekkel, hanem a lelkét erősíteném,
Előbb az önbizalmát építeném, azután a házamat,
Kevesebbet beszélnék a hatalom szeretetéről,
És többet a szeretet hatalmáról. 
(Diane Loomans)

 

 

 

A nevelés célját Kant az ember rendeltetésébõl vezeti le; ez pedig nem más, mint felemelkedés az igazi erkölcsiség szintjére. A nevelés tehát mindenekelõtt a jövõnek szól: "Talán remélhetjük, hogy a nevelés mindig jobb és jobb lesz, és hogy minden következõ nemzedék egy lépéssel közelebb jut az emberiség tökéletesedéséhez, mert az educatio mögött rejlik az emberi tökéletesség nagy titka. [...] Nagyszerû dolog elképzelni, hogy az emberi természet folytonosan jobbítható a neveléssel. Ez egy jövendõ, boldog emberi nem reménységét nyújtja nekünk." 

(Immanuel Kant)

 

,,A nevelés célja Herbart szerint az erkölcsös magatartás kialakítása, az erkölcsi eszmék megvalósítása. Így válhat a növendék teljes emberré, nem pedig a konkrét hivatásra, szakmára való előkészítés útján. A cél tehát az etikus ember, olyan erkölcsös ember, aki a praktikus polgári erények birtokában jól megtalálja helyét a társadalomban.

A nevelhetőség körét nem szűkíti le: minden gyermekben kialakíthatók az erkölcsi eszmék. De csak akkor, ha céltudatos és tervszerű, szervezett nevelő hatások érik.”

 

,,A vizsgálatok eredményei azt jelezték, hogy nem csupán a gyermekek családi háttere, hanem az iskolák munkájának peda­gógiai minősége, a tanár-diák interakció színvonala, az együttműködés lég­köre, az egymás iránti figyelmesség, a jól előkészített tanórai munka is ha­tással van az iskolai teljesítményekre. Rutter vizsgálatának eredményei azt látszanak megerősíteni, hogy az iskolai szervezet, az iskolai légkör pozitív elemei csökkenthetik a külső" tényezők hatását: az oktatás minőségének javítása, az iskolai szellem és egyéb pedagógiai tényezők hozzásegíthetik a hátrányos helyzetű gyermekeket ahhoz, hogy jobb iskolai eredményeket ér­jenek el." (Németh András – Boreczky Ágnes: Nevelés, gyermek, iskola. A gyermekkor változó színtere)  

 

A társadalmi bajok neveléssel gyógyíthatóak:  „Az emberi romlottság megjavítására az égvilágon semmi hatásosabb út nincs az ifjúság helyes nevelésénél. (Comenius)

 

A munka meg fog várni, amíg megmutatod a szivárványt a gyereknek, de a szivárvány nem vár addig, amíg végzel a munkával. (Patricia Clafford)

 

Az igazi szeretet tettekben, és nem csak a szavakban nyilvánul meg. ....,,Féltő gonddal kell őrködnünk az emberek felett, akiket szeretünk, sosem elég azt mondani - szeretlek, hanem minden áldott nap ki is kell mutatnunk azt a szeretetet, még olyankor is, amikor akadályokat gördít elénk az élet." (Green Jane)

 

,,A gyermek lelke tiszta lap. Gondold meg, mivel írja tele a könyv amelyet a kezébe adsz." (Móricz Zsigmond)  

  

 Nevelés nélkül a gyermek: „vadállat lenne, buta szörny vagy tétlen fajankó”. (Comenius)

  

Ami pedig a nevelés legfőbb szempontját illeti, a műveltség igazi, legvégső tartalma nem lehet más, mint a „megnemesbedés”, az ember erkölcsi fejlődése. (Brunszvik Teréz)

 

A jó nevelő figyelembe veszi a gyermekkor sajátosságait és a gyermek egyéni adottságait: A gyermekkornak a kellemes és gyermekies dolgok felelnek meg. Ezért az õ tanításukból minden mogorvaságnak és darabosságnak hiányoznia kell.

 

A nevelés lényege - s ez is mennyire "modern" gondolat - a bensőséges, szeretetteljes emberi kapcsolat nevelő és növendéke között. "Ha nem csalódom ezt akarták jelezni a régiek is - írja -. [...] hogy tudniillik a tanulmányokban való előrehaladás leginkább a kölcsönös vonzódástól függ. Ezért beszélnek a régiek humanisztikus tanulmányokról.

 

Erasmus fölismerte, hogy a gyermek igényli a szeretetet. A nevelő munkája akkor sikeres, ha növendékével a humanitás, a szeretetteljes emberi kapcsolat köteléke fűzi össze.

Ha rajtam múlna, az iskolának "mindössze" három feladata volna: megőrizni, vagy ha nincs, megteremteni a tanulási motivációt, kialakítani a tanulási képességeket és fejleszteni a szociális kompetenciákat. Ez a három dolog elég az egész életre. Ha mindez megvan, akkor a választott pályájához szükséges szaktudást már bárki könnyedén megszerzi. (Horn György)

 

Néha úgy érzem, hogy az iskolában eltöltött idő túl értékes ahhoz, hogy a tizenévesek hagyják veszendőbe menni. Az elkötelezett tanároknak nem kellene gyöngyöt szórniuk a disznók elé, hanem minden lehetőséget meg kellene ragadniuk az érdeklődő gyerekek oktatására. (Richard Dawkins)

 

Azt sehol nem tanítják, hogyan kell egymással kommunikálni, gyereket nevelni, vagy azt, hogy a párkapcsolatban felmerülő problémákat hogyan kell megoldani. Pedig ez a legfontosabb. Megtanulunk írni, számolni, de hol kell nekünk a gyökvonás az életben? Mennyivel fontosabb lenne tudni azt, hogy miként teremtsünk békét magunkban és magunk körül? (Erdélyi Mónika)

 

A nevelés a jövő kulcsa. (John Steinbeck)

 

Amit mi nevelésnek nevezünk, az nem egyéb, mint az agy programozása abban a korai szakaszban, amelyben még formálható. Az emberiség jövője a neveléstől, ettől a változtatható programrendszertől függ. Az emberiség történelme lényegében ennek a programozásnak a fokozatos változását tükrözi, és ha bárki összehasonlítja önmagát egy vad emberevővel, beláthatja, hogy az egyetlen lényegbevágó különbség kettejük eltérő nevelési programjában van. Ebből az következik, hogy a nevelés az emberiség egyik legfontosabb tevékenysége. (Szent-Györgyi Albert)

 

Hogy az embert a jövő számára alkalmassá neveljük, a teljesen tökéletes ember szem előtt tartásával kell nevelnünk. Tanítványunk csak ebben az esetben lesz méltó tagja annak a nemzedéknek, amelyben élnie kell. (Lev Tolsztoj)

 

A nevelés művészetének egyik elve, amelyet szem előtt kellene tartaniok mindazoknak, akiknek gyermeknevelő terveik vannak, a következő: gyermekeket nem az emberi nem jelenlegi állapota szerint kellene nevelni, hanem a jövőben lehetséges jobb állapota szerint, vagyis az emberiség eszméje és egész rendeltetése szerint. Ez az elv rendkívül nagy fontosságú. A szülők rendesen úgy nevelik gyermekeiket, hogy a mai, bármily romlott korba beilleszkedhessenek. De jobbra kellene őket nevelni, hogy a jövőben ezáltal jobb állapotok keletkezhessenek. (Immanuel Kant)

 

Jövőbeni jólétünk - mindannyiunk jóléte e bolygón - leszármazottaink oktatásától függ. (Daniel Dennett)

 

 ,,Ma már tudjuk, hogy a pszichikus fejlődés az öröklés és környezet bonyolult interakciója nyomán jön létre.

Az öröklés és a környezet kölcsönhatását, a környezet és a nevelés szerepét bizonyítja, hogy az örökbefogadott gyermekek intelligenciája - kedvező szociokulturális körülmények között - nem a vér szerinti, hanem az örökbefogadó szülőkéhez hasonlít jobban. Az eleven, ingerekben gazdag, inspiráló környezet - nyelvi, érzelmi gazdagsága által - kiemelt szerepet játszik a gyermek intelligenciájának alakulásában.”

 

Olyan nevelőkre van szükség, akiket szintén neveltek, fölényben lévő, előkelő, minden pillanatban hiteles, minden szavukkal, hallgatásukkal hiteles szellemek, érett, megédesült kultúrák - nem pedig tanult, faragatlan tuskók, akiket ma a gimnáziumok és egyetemek "magasabb dajkának" adnak az ifjúságnak. (Friedrich Nietzsche)

 

,,Ahonnan érdemes lehet példát venni: az egyik baltimore-i általános iskolában meditációs technikákat tanítanak a gyerekeknek. Mondani sem kell, hogy mennyivel jobb a hangulat az iskolában, mint előtte. Nincs többé kiabálás és fenyítés: megtalálták a fegyelmezés tökéletes eszközét.”

 

A népek boldogsága - a közjólét - egyenesen magában a népnevelésben rejlik. (Sina Simon)

 

,,A gyakorlati életben jól hasznosítható műveltség átadására törekedtek, valamint természettudományos ismeretanyagot, a természetre, társadalomra, világmindenségre és államra vonatkozó tudásanyagot közvetítettek. Tanítottak dialektikát, ami magában foglalta a logikus gondolkodást, vitatkozást, érvelést. ….A retorika terén ékesszólást, hatásos, kifejező beszédet tanítottak, a logikus gondolkodást és a meggyőző érvelést tartották fontosnak, amelynek formai elemeire is nagy hangsúlyt fektettek. Szabályokat és gyakorlatot egyaránt alkalmaztak, fenntartották a tanulási kedvet. A gyakorlati ismeretek színterén a humán ismeretkörök mellett a természettudományok, reáliák is helyet kaptak, számtant, mértan és csillagászatot is oktattak. Nevelésfelfogásukat túlzott optimizmus jellemezte, tartották,

ha valakit helyesen nevelnek, az helyesen is fog élni. (a szófisták)

 

,,A jóindulatú gondolatok, szavak és cselekedetek lenyugtatják a tudatot, megszabadító felismeréseket hoznak, és az ilyen kellemes visszajelzések még több jó cselekedetre motiválnak.

Az út tehát a bölcsességhez vezető pozitív benyomások felhalmozása, mely egyre több jót termel. Végül minden egyezni fog; bárhová is nézünk, csak tisztaságot találunk. S ekkor belül csak boldogság lesz, kívül pedig beteljesülés."

 

Tudatosodnia kell: A pozitív dolgok következményei pozitívak, a negatív dolgok következményei negatívak. Ezért a bölcs keresi a jót és a szépet és kerüli a rosszat, a negatív dolgokat. S kerüli az ehhez vezető utat (pl. fáradság, rossz-negatív emberek), s keresi a jó utat (pihenés, jó, inspiráló emberek, helyzetek). Bölcsek gondolatainak tanulmányozása. Törekedj a nyugodt, békés, boldog, szeretettelteli, harmonikus életre, s tegyél érte sokat.

 

Törekedni kell a megvilágosodásra. Ami gyönyörű érzés, a földi érzések és képek, annak a világnak csak a lenyomatai, néha ezekben a lenyomatokban látjuk az ottani világot. A szép, a szerelem, a szeretet ízelítő belőle. Még a nem buddhistáknak is vannak rövid, de valódi tapasztalataik erről az állapotról a szeretkezés legnagyszerűbb pillanatai alatt. Ha azonban ezt a tudat erején keresztül érjük el, a tér óriási gazdagsága töretlen tapasztalatként marad meg. 

,,A megvilágosodásig a fejlődés két lépése ismétlődik: a pozitív benyomások felhalmozása és a bölcsesség kifejlesztése.”

 

Minden meditáció elősegíti a megvilágosodást vagy rávilágít, hogy mi áll még az útjában. (Rüdiger Dahlke)

 

Az a tény, hogy nem kell szenvednünk az érzelmeink miatt, sokaknak segít. Egy bölcs ember soha nem tartja annyira valóságosnak az érzelmi világát, hogy az kimozdíthatná őt középpontjából, és arra kényszeríthetné, hogy saját akarata ellen tegyen vagy mondjon valamit. (Ole Nydahl)

 

„Mindig emlékezzünk arra az ígéretünkre, hogy a testünket, a beszédünket és a tudatunkat mások javára használjuk. Tudva azt, hogy minden lény javára dolgozunk, tartsuk meg ígéreteinket, győzzük le belső nehézségeinket és folytassuk kitartóan a gyakorlást.” (Lama Gendün Rinpoche)