Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Pedagógiához - Cikkek és egyéb hasznos dolgok 2

2018.03.24

,,Az érzelmi intelligencia egyik jellemzője, hogy képesek vagyunk az ÉRZÉSEINKHEZ ÉPÍTŐ MÓDON HOZZÁÁLLNI. Nem uralkodnak el rajtunk, hanem kézbe vehetőek.”

 

 

Az intelligencia fogalmának nincsen pontosan elfogadott definíciója.

Maga a szó a latin intellego igéből eredeztethető, jelentése megismer, felfog, megért. Hétköznapi értelemben használják a műveltség, az értelmesség, a szellemi képességek átfogó szinonimájaként. Iskolai körülmények között gyakran alkalmazzák ezt a kifejezést a jólneveltségre, a logikus gondolkodásra, a világos okfejtésre stb. Ez a fogalom, úgy tűnik, egyfajta jolly joker a pedagógiában. Hol szűkítik, hol tágítják, hol rosszul értelmezik.

 

Az intelligencia egyfajta értelmezési, helyzetfelismerési képesség, a megfelelő viselkedés megválasztásának a képessége.

Mivel globális képességről van szó, nehezebben tudjuk megmondani, mi az intelligencia, mint megítélni, hogy milyen az intelligens viselkedés.

A józan ítélőképesség, a gyakorlati érzék, a dönteni tudás, a jó felfogóképesség, a környezethez való hatékony alkalmazkodás és problémamegoldás mind e fogalomkörbe sorolhatók.

Az intelligencia fogalma nem fedi az iskolázottságot. Mindannyian ismerünk többdiplomás embereket, akiket a legnagyobb jóindulattal sem nevezhetnénk intelligensnek.

Sternberg (1986) dolgozta ki az intelligencia háromrétegű elméletét.

  • Az első réteg a környezeti (kontextuális) intelligencia, mely a kulturális elvárások szerinti megfelelő viselkedést tartalmazza.
  • A második réteg a tapasztalati (experimentális) intelligencia, melyet az adott helyzet értékelésekor, az adekvát cselekvés megválasztásakor, gyakorlatban elsajátított készségeink előhívásakor tudunk kamatoztatni.
  • A harmadik réteg pedig az ún. komponenciális intelligencia, melynek három összetevője van:
    • tudásra, tanulásra való képesség,
    • problémamegoldó készség,
    • tervezési, döntési képesség.

A kutatók körében korábban erősen tartotta magát az intelligencia örökletességének gondolata.

Ma már tudjuk, hogy a pszichikus fejlődés az öröklés és környezet bonyolult interakciója nyomán jön létre.

Az öröklés és a környezet kölcsönhatását, a környezet és a nevelés szerepét bizonyítja, hogy az örökbefogadott gyermekek intelligenciája - kedvező szociokulturális körülmények között - nem a vér szerinti, hanem az örökbefogadó szülőkéhez hasonlít jobban. Az eleven, ingerekben gazdag, inspiráló környezet - nyelvi, érzelmi gazdagsága által - kiemelt szerepet játszik a gyermek intelligenciájának alakulásában.

 

 

A lelki élet dinamikája szerint megismételjük ezeket a történéseket, az ismétlés szerepe, hogy tudattalanul visszatérjünk korai frusztrációink színhelyére, remélve, hogy "életsebeink" gyógyítása eredményes lehet.

 

Család és iskola

A gyermek körüli feladatok megoszlanak a család és az iskola között. Az iskolának szocializációs, kultúraközvetítő szerepe betöltéséhez, szüksége lenne a család intenzívebb támogatására. Az iskolával szembeni szülői elvárások növekedtek, ugyanakkor az iskola a szociális zavarok jelenlegi mértékű válságkezelésére nincsen felkészülve. A megsokasodott problémák, feladatok megoldása csak akkor lehetséges, ha az iskola is képes szemléletében változni. Jól hasznosítható a problémák kezelésében az ökológiai szemléletmód, mely egységes egészként tekint az egyénre és környezetére. A gyermek gondjait, nehézségeit a környezeti rendszer függvényeként vizsgálja, s mind az egyén, mind a szervezet számára kidolgozhat beavatkozási stratégiákat. Célja, hogy segítse a gyermeket korának megfelelő kompetenciák kialakításában, hogy sikeres lehessen az iskolai életben, de az iskolát is érzékenyebbé tegye a gyermekek szükségleteire. Ha az intézmény jól működik, a gyermek is pozitívan fejlődhet, a segítő eljárásokat a környezeti tényezők ismeretében hatékonyabban tudják szervezni.

Az esélyegyenlőtlenség miatt sok hátrányos helyzetű gyermek nem tudja megfelelően hasznosítani az iskolát, ezeknek a gyerekeknek a családban is alig tudnak segíteni az iskolai kudarcok leküzdésében. Gyakran látjuk az érzelmi érdekeltség hiányát ezeknél a családoknál. A tudás, a kultúra, a tanulás mint érték nem jelenik meg, gyakori a szidás, az elmarasztalás, és nem ritka a testi fenyítés sem. Itt az iskola csak fokozott érzelmi támasznyújtással tudna segíteni, de a "ne csináld, hanem csináld jobban" iskolai irányzat nem ad lehetőséget a tanulónak, hogy átélhesse a teljesítés örömét.

Néhány iskola próbál a kihívások elébe menni, a kevésbé kockázatvállalók őrzik tradícióikat, lassabban alkalmazkodnak. Sokszor szembetűnő az iskola és a szülői ház értékrendjének különbsége, főként a morális értékorientáció szempontjából. A család értékrendjében az anyagiasság, a gyors "boldogulás" a kívánatosnál nagyobb teret kap, a diákok többsége a hedonisztikus életfelfogást részesíti előnyben. A szülők jelentős része a család megszokott életszínvonalát csak többletmunkával tudja fenntartani, ezért a családi nevelés hatóereje csökken.

A szülők lojalitása alkalomszerű az iskola értékrendjével szemben, sokszor csak a fogadóórákról és a szülői értekezletekről hazatérve próbálnak nyomást gyakorolni a gyermekre a jobb teljesítmény reményében. Az effajta lelki kényszer és szülői perfekcionizmus inkább ártalmas, mint hasznos. A sikertelen, gyenge önértékelésű tanulóknak elsősorban önbecsülésük visszaszerzésére, kudarctűrésük, tanulási motivációjuk javítására van szükségük; csak utána várható lassú javulás a teljesítményükben.

Forrás és a teljes cikk: http://ofi.hu/tudastar/erzelmi-intelligencia.

 

 

https://www.babanet.hu/gyerek/szulok-es-gyerek/miert-nem-mindegy-nekem-az-ahogy-mas-banik-a-gyermekevel

Miért nem mindegy nekem az, ahogy más bánik a gyermekével?

Tényleg magánügy lenne a gyereknevelés? Mindenki neveljen úgy, ahogy jónak látja? Mindegy lenne, hogy anyatejet kap-e, vagy tápszert? Hogy felkelek-e hozzá éjszaka, vagy hagyom sírni? Hogy megválogatom-e,  mit és mikor vezetek be az étkezésébe? Hogy a gerincének, csípőjének, mozgásfejlődésének optimális hordozót, matracot, cipőt és játékokat veszek-e, vagy csak a saját kényelmemet és pénztárcámat veszem figyelembe? Hogy utána olvasok-e a kisgyermek fejlődésének, tisztában vagyok-e azzal, mire képes, mire van szüksége testileg és lelkileg, mi az elvárható viselkedés tőle, és mi az, ami túlzott elvárás, vagy "érzésből nevelek"? 

 

Persze, ez mind addig magánügy, amíg hajótöröttként Apa, Anya és Baba éldegélnek egy szigeten, ahol se másik ember, se óvoda, iskola, munkahely nincsenek.

 

Viszont mivel egy adott társadalomban élünk, óhatatlanul találkozunk egymással és függünk is egymástól.

 

Nem csupán egy gyermeket nevelünk, hanem egy leendő felnőttet.

 

Nem mindegy, hogy az a majdani felnőtt hogyan indul neki a kihívásainak mind lelkileg, mind testileg.

Egy lelkileg egészséges, boldog, saját magát helyesen értékelő, egészségesen élő fiatal könnyebben talál társat, felelőssen alapít családot, betartja a szabályokat, így többek között nem fog meglopni, kirabolni, átvágni, megbízható, munkájára igényes munkaerő lesz, aki odafigyel másokra is.

Egy ilyen ember elégedett az életével, tesz azért, ha változást szeretne és nem mások energiáját szívja el.

Tisztel másokat, de kiáll önmagáért, belátja, ha hibázik, képes változni, változtatni, megjavítani egy kapcsolatot, nem pedig eldobni. 

 

Nézz körbe a családodban, a munkatársaid között, nézd meg a szomszédaidat, a pénztárnál várakozókat!

Sok olyat látsz, akiről el tudod mondani a fentieket?

Vagy inkább olyanokat, akik fáradtak, idegesek, nem érzik jól magukat, bizalmatlanok, türelmetlenek, őszintétlenek? Bizonyára ismersz olyat, aki állandóan panaszkodik, de a megoldási javaslatokat hárítja, aki folyton úgy érzi, hogy mindenki róla beszél a háta mögött, vagy biztosan ismered azt, aki mindig a körülmények áldozata, olyat, akinek sorra mennek tönkre a kapcsolatai, de egyikből sem tanul igazán, olyat, aki azonnal ráakaszkodik bárkire, aki csak egy picit is figyel rá, vagy aki bármit képes feláldozni egy kis sikerért?

Ismersz olyat, aki állandóan fogyózik, vagy aki nem tud leszokni a cigiről, alkoholról? Hogy lehet, hogy ennyi cukorbeteg, szívbeteg, vérnyomás problémás, hormonzavaros fiatal felnőtt van, és, hogy talán nem is ismersz olyan embert, akinek ne fájna a háta, deraka vagy feje rendszeresen? Van még olyan ismerősöd, akinek ne lett volna lyukas foga 20 éves korára? 

 

Mondják, hogy mi is felnőttünk valahogy, meg, hogy semmi bajunk nem lett ettől-meg attól, de ha szétnézel a világban, valóban azt látod, hogy senkinek semmi baja nem lett? Ha most ránézel a gömbölyödő pocidra, vagy a szuszugó babádra, mégis milyen felnőtt kort szánsz neki? 

 

Hogy jut el egy tágra nyílt szemű anyjához simuló kisbaba odáig, hogy "csak olyan ne legyek, mint az anyám"?!

Hogy lehet az, hogy egyes emberek apró dolgoknak is képesek örülni, tartós és minőségi emberi kapcsolatokat ápolnak, sikeresek, kiteljesítik önmagukat, de ha kell, képesek háttérbe vonulni, meghallgatni, másokat bíztatni, míg másokat senki nem ért meg, szenvedésként élik meg a világot, nyűgként a munkát, családot? Miért van az, hogy valaki akkor lyukaszt a buszon, amikor fölszáll, míg más megvárja, hogy arra járjon egy ellenőr? Miért tanul valaki rendesen a vizsgára, míg más puskát ír, vagy súgást vár másoktól?

 

Persze minden pici baba más, már 5 percesen is különbözünk társainktól.

Azonban ekkor még nagyon hasonlítunk egymáshoz. Minden újszülött ragaszkodik az édesanyjához, bízik benne feltétel nélkül, állandóan a közelében lenne. Vágyaink, mozgásfejlődésünk és személyiség fejlődésünk is hasonló fázisokon megy át. Minden pici baba előbb tartja a fejét, aztán forog, utána kúszik-mászik, feláll, és csak azután indul el. Előbb gügyög, játszik a hangjával, és csak aztán beszél. Minden pici baba átmegy a szeparációs szorongáson és a dackorszakon. Mindenkinél van egy "mi ez korszak" és egy "miért korszak" is. Minden kisgyerek törekszik arra, hogy kapcsolódjon a felnőttekhez, utánzással, tapasztalatokból tanul. Minden kisgyerek felnőtt akar lenni. 

 

Azonban mi az, ami kölönbözik? Mi formálja igazán a személyiséget?

A megélt tapasztalatok.

Az, hogy hogyan reagálnak rám. Bízhatok az emberekben? Fontosak a vágyaim? Ha nevetek, visszanevetnek? Ha félek, megvigasztalnak? Fáj valamim, segítenek? Hiányzik anya, jön, és megölel, időt tölt velem, vagy nyűgnek tart? Szabad felfedeznem, vizsgálódnom, megfogni, számba venni, eldobni, vagy minden tilos, mert kicsi vagyok, és veszélyes a világ?

Szabad nekem kifejeznem és megélni az érzelmeimet? Reakcióikkal megtanítják, hogyan kezeljem a dühöt, csalódottságot, de vajon az hasznos technika számomra? Azt tapasztalom, hogy a világ érdekes, felfedezésre váró, törvényszerűségekkel rendelkező valami, amiben nekem helyem és értékem van, vagy egy veszélyes hely, amihez kicsi vagyok?

Fontos vagyok, értékes vagyok, szeretnek velem időt tölteni, vagy jobb, ha meghúzom magam és nem zavarok nagyon? Vannak határok, szabályok, ezek kiszámíthatóak számomra? Mindezen tapasztalatok alapján alakul ki alapvető személyiségünk már három éves korunkra. 

 

A ma még anyjukon csüngő kisbabákból lesznek a kisfiam csoporttársai az óvodában, osztálytársai az iskolában, kollégái, főnökei,  barátai, szerelmei. 

 

Számomra nem mindegy, hogy boldog, egészséges emberek veszik majd körül, akikkel jó játszani, dolgozni, élni, vagy egy megkeseredett, lehúzó, önértékelési problémákkal küzdő erőszakos tömeg, aki nem kapott kellő figyelmet és törődést abban a korban, amikor szüksége lett volna rá.

 

A jövőt mi alakítjuk most, mégpedig a gyermekeink nevelésével.

Ha azt szeretnénk, hogy jobb világba nőljenek fel, mint amit most látunk, akkor tegyünk érte. Gondolkozzunk előre!

Ahogyan most reagálok, abból mit tanul, hogy hat rá? Amit most enni adok neki, az jót tesz, vagy egészségtelen életmódhoz vezet?

Nem kell mindent magunktól tudni. Szabad , sőt, feladatunk utána olvasni.

Számos kutatáson alapuló pszichológiai tanulmány, pedagógiai szaklapok, fejlődéslélektani könyv áll rendelkezésünkre nevelés, személyiségfejlődés témakörben. Mozgásfejlődéssel, helyes táplálkozással kapcsolatban is találhatunk megbízható forrásokat.

Nyilván nevelési stílusok, családi értékek, határok eltérhetnek, de az nem szubjektív, hogy milyen ételek ártanak az egészségnek, mivel ártunk a mozgásfejlődésnek, mivel segítünk az agy és idegrendszer fejlődésének? 

Amikor sütit sütsz, elolvasod a receptet, ha idegen helyre mész, segítségül hívod  térképet, akkor friss anyaként annál inkább tájékozódj, és nevelj tudatosan, hogy boldog, önmagára és környezetére igényes, érett felnőtt legyen gyermekedből. 

Csercsa-Kincses Anita

 

 

 

!!! :) BOLDOG GYERMEK = BOLDOG FELNŐTT :), ezt vallom már régóta, s ezért nagy élmény az ilyen felszólalást olvasnom, amit Emőke írt. Mert tudom hogy általa is egyre többen vagyunk, s még még többen leszünk. ....Egyre többen vagyunk, akik felemeljük a hangunkat, mert kiállunk a gyermekek lelki-testi-szellemi egészségéért, s teszünk a jobb, még jobb, még szebb jövőért!!! :) Örülök, hogy egyre többen csatlakoznak, szót emelnek, hogy boldog, lelkileg-szellemileg és testileg egészséges, megbecsült, szeretetben gazdag, energikus gyermekeket neveljünk, növeljünk, s legyen részük a gyermekeknek az igazán jóban, boldogságban, értékekben, életre tanulásban, pozitív-kellemes élményekben, pozitív példákban, s ezáltal boldog, lelkileg-szellemileg és testileg egészséges, megbecsült, szeretetben gazdag, energikus felnőttek lesznek, akik magasabb tudatszinten lesznek, ami kell, a jobb, még jobb, még szebb belső és külső világhoz.!!! :) Újabb kis földi mennyország ez nekem...a csodás jövőkép miatt WOWW

https://www.facebook.com/molnar.jozsef.3557/posts/1569826489749978

https://www.facebook.com/katalin.hegedus.35/posts/1403980526337447

Egy középiskolás lány jól kiosztotta az Oktatási Hivatalt!
Emőke keményen beolvasott a kormánynak!

Egy középiskolás lány úgy kiosztotta az Oktatási Hivatalt, hogy Balog Zoltánnak torkán akadt a kaviár

Finszter Emőke eléggé berágott az Oktatási Hivatalra – tegyük hozzá, teljes joggal.

Gondolatait a Facebookon tette közzé: a kedd esti posztnak már több mint 8000 lájkolója van.

Kedves Oktatási Hivatal!

Írását változtatás nélkül közöljük:

Kedves Oktatási Hivatal!

Utálom az egészet amit maguk művelnek! Gyerek vagyok, fél 6-kor kelek napi 8 órám van, vidéken élek, a legkorábbi időpont mikor 8 órával hazaérek a fél 5, ahogy sok más ezer társamnak akiknek elegük van szintén!

Szóval fél 5kor hazaérek, mire “ebédelek” 5 óra. A tanáraimtól folyton azt hallom : csak 1 órát kell szánnod a tantárgyamra.

Ó, hát az remek ! 1 óra az nem sok.NEM LENNE SOK.Nem lenne sok, ha nem napi 8 órám lenne, azaz tanuljak napi 8 órát mert minden tantárgyra elég 1 óra.

Én a tanárokat nem hibáztatom, sőt sajnálom Önöket amiatt amit velünk és Önökkel tesznek.

Na vegyük hogy kene tortennie a napomnak hogy az elvarasokat teljesitsem:

Szóval neki állok ötkor tanulni, lassan már este van és én csak most értem haza..tanulok 8 órát, azt jelenti végzek hajnali 1 körül..na jó, vegyük azt hogy nem kell minden órára készülni mert lesz tesi is, lesz valami könnyebb óra amin most nem várható számonkérés.

Szóval tanulok 5 és fél órát például. Már fél 10 van. Mit tudok csinálni fél tízkor? Semmit. Sportolhatok? Találkozhatom a barátaimmal? Játszhatok a házi állatommal,akiért felelősséggel tartozom? Nem. A napom ugyanaz minden egyes nap. Minden egyes nap egy borzasztó körforgás. Maximum 5-6 óra alvás, majd az egésznapos robot érzet.

Mert robot vagyok. Mert azt akarnak belőlem csinálni. Mert nincs gyerekkorom…mert nem tudok szórakozni. Mert ezer millió dolgot megtanulok amire sosem lesz szükségem, ami hazugság! A honfoglalás? Egy kitaláció. Alig vannak kézzel fogható források.

Homály az egész és egy képzelet szülte mese. A kovalens kötés, ó mily szép dolog meg mellette 100 haszontalan nehéz tananyaggal, amelyekre az életben nem lesz szükségem, de ha rossz jegyet kapok az egész életem befolyásolja.

Egy dologban biztos vagyok, az én gyerekeim messziről elfogják kerülni a magyar oktatást! Az én gyermekeim tanulni fognak, tanulni fognak embernek lenni, őszintének, szeretetteljesnek és BOLDOGNAK!

Az én gyermekem ha hazaér majd az iskolából legkésőbb fél 2kor akkor játszani fog, majd az összes tantárgyra összesen tanulunk másfél órát, majd játszhat vagy pihenhet megint! Az én gyermekem olyan országba fog felnőtté válni, ahol megtanul BOLDOG lenni és lesz gyerekkora!

Sajnálom a pedagógusokat, rengeteg velünk a probléma, kialvatlanok, leterheltek vagyunk, Maguk is fáradtak, Maguknak is elegük van. Nem normális, hogy egy tanárnak több időt kell tölteni mások gyerekeivel mint a sajátjaikkal, és nem normális hogy több időt töltünk tanárainkkal,mint a szüleinkkel tudunk.

Én szeretnék sportolni..szeretnék..szeretnék boldog lenni . És akkor lehet hisztizni,az országok közötti felméréseken kicsi országunk miért az utolsó helyeken szerepel tanulmányi átlagunkkal.VALAKI ÉBRESSZE FEL AZ ODAFENT ALVÓ EMBEREKET,MERT RÉMÁLMUK VAN,AMI VELÜNK TÖRTÉNIK.

Finszter Emőke

https://www.facebook.com/antal.seres/posts/1655750544455452

 

https://www.facebook.com/diakparlament/videos/vb.342091599274517/732325756917764/?type=2&theater Vádat emelek az iskolarendszer ellen - Zseniális videó az oktatásról

 

 

Olyan dalokat írok, amelyeknek a szövegei pozitív megerősítések, vagy motivációs üzenetek.

Ezek a pozitív dalok azért annyira hatásosak, mert a zene a limbikus rendszerre hat, ami közvetlenül az érzelmeinkért felelős, és azonnal előhívja belőled azokat az érzelmeket, amelyek összhangban vannak a dalok szövegével. 1x-es platinalemezes és 1x-es aranylemezes énekesnő vagyok, rengetegen adnak visszajelzést a dalaim gyógyító, feltöltő és nyugtató hatásairól. – Bagdi Bella -

Gyerek csomag

Repülj velem gyerek CD

A Repülj velem CD 14 fantasztikus, pozitív megerősítésekkel teletűzdelt dalt tartalmaz, amelyeket pillanatok alatt megszeretnek és megtanulnak a gyerekek. A dalok segítenek fejleszteni a gyerekek énképét és önbizalmát, hogy nyitottabbak, optimistábbak és kiegyensúlyozottabbak legyenek.

Világomban minden rendben van

Ez az első olyan zenei cd magyarul, melynek segítségével a gyerekek elsajátíthatják a pozitív gondolkodás alapjait.

 

http://bagdibella.hu/termek

 

 

 

Mabel Katz  - Felnőni a legkönnyebb úton. - Üzenetek, melyek nagyon boldoggá tesznek téged. Gyermekkönyv a Ho'oponopono alapján. Ez az inspiráló üzeneteket tartalmazó könyv, angol és msgyar nyelven, 45 perces CD-melléklettet is tartalmaz.

Mabel ezt a könyvet 3-100 éves gyermekeknek írta.

Egyszerű üzeneteket használt minden kisgyermek számára, azoknak,

akik a nagy gyermekek szívében élnek, a kisgyermekes felnőtteknek és a belső gyermeknek, amely tudatalatti elménkben él.

A könyv igyekszik megtanítani a gyermekeket, hogyan találhatnak rá valódi lényegükre és hogyan élhetnek "tiszta szívből", azért, hogy soha ne veszítsék el az örömöt és a békét, amelyhez születésük óta joguk van.

Tanuld meg azokat az egyszerű igazságokat, amelyek megmutatják a gyermekeknek, hogy találják meg valódi lényegüket, és hogyan maradjanak „tiszta szívűek”.

,,A gyermekek jelentik a jövőt, és az én vágyam az, hogy megváltoztassuk a világot, azáltal, hogy segítjük őket az öröm és a belső béke megtartásában az élethez, még mielőtt az idő elhódítja őket ezek elől. ’’

 

,,Kedves Barátaim!

Amikor megszülettünk, kapcsolatban álltunk a forrással, és tiszta szívűek voltunk. Az ittben, a mostban, a pillanatban éltünk. Ártatlanok voltunk, nem fertőződtünk meg az élettel, sem az emlékeinkkel.

Minden egyes születésnappal aggodalmakkal, félelmekkel és bizonytalansággal töltődtünk fel. Utána elkezdtünk programokat kialakítani, értékítéletek és vélemények formájában. Elkülönültünk attól, akik vagyunk és kezdtük elveszíteni a kapcsolatunkat a természettel és Isten (az igazi forrás) univerzumával.

Az vagy, amire mások tanítottak?

Megtanultuk, hogy nem jó másmilyennek lenni, így elkezdtük magunkat úgy meghatározni, hogy összhangban legyünk azzal, amit mások gondolnak rólunk. Majd a vélemények, az értékítéletek és az elvárások hiedelmeinkké váltak; nem csak saját magunkról, hanem a bennünket körülvevő világról is. Amint elveszítettük, hogy kik is vagyunk, elveszítettük ártatlanságunkat, majd az utunkat is.

Amikor gyermekek voltunk, szívünk nyitva állt, de nagyon hamar megtanultunk bezárkózni. Programjaink irányítanak bennünket, és megengedjük, hogy mások határozzák meg kilétünket, ami a biztos boldogtalanság útjára vezet bennünket.

 

A könyv igyekszik megtanítani a gyermekeknek, hogy találják meg valódi lényegüket és hogyan maradjanak „tiszta szívűek”, hogy soha ne veszítsék el az örömöt és a békét, amihez születésüknél fogva joguk van. Ily módon megengedi, hogy önmaguk legyenek, és a maguk részéről hírvivői legyenek ezeknek az egyszerű, forradalmi igazságoknak, amelyek mindig jelen vannak, de gyakran nem veszünk róluk tudomást.

Minden gyermeknek egyedi tehetsége, természetes adottsága és tökéletes ritmusa van.

Itt tanítom meg a gyermekeknek, hogy maradjanak tiszta szívükből a természetes frekvenciára hangolva, hogy értékelni tudják azt, akik ők valójában, megtalálják a tehetségüket, a természetes adottságaikat és a tökéletes ritmusukat. Megtanulják, hogyan találják meg a bátorságot, hogyan kövessék a szenvedélyüket és engedjék el azt, amik nem ők maguk, a szívükre hallgatva, hittel haladva előre és minden napot hálával megélve.

Megmutatom nekik, hogy Isten mindig körülöleli őket a fényével, megtanítom nekik, hogy mindig magukat tegyék az első helyre, a többieket mindig olyannak lássák, amilyennek Ő látja őket, megtanítom elengedni és hagyni, hogy Ő hozza el nekik a megfelelőt és tökéletest.

Ugyancsak megtanítom nekik az értelem fölötti hatalmukat, például: ha azt mondod, hogy képes vagy, képes is vagy, ha azt mondod, hogy nem vagy képes, akkor nem is vagy az; és hogy hogyan teremtenek a saját gondolataikkal és választják meg a saját sorsukat.

Képzeld el, hogy a gyermeked tudja, hogyan alakítsa át a kihívásokat lehetőségekké

Megértetem velük és megadom a szükséges eszközöket ahhoz, hogy meglássák: a problémáik egy-egy lépést jelentenek a szabadságuk felé. És azt, hogy egyszerűen „köszönöm”-öt mondva a problémáknak és a környezetükben levő rossz energiáknak, azok el fognak tűnni.

Amikor mi magunk jól vagyunk, 100%-os felelősséget vállalunk a valóságunkért és mindent és mindenkit áldásnak látunk az életünkben, tehát megtanulunk elengedni és Istennek engedélyt adni, hogy elhozza nekünk azt, ami tökéletes és megfelelő az adott pillanatban.

Ez a könyv az ősi hawaii művészeten, a Ho’oponoponon alapul. Mesteremnél, Dr. Ihaleakalá Hew Lennél 12 évig tanultam, és most teljes körű felhatalmazásom van a Ho’oponoponora. Ennek a művészetnek nagyon egyszerű az alapja: elengedni és Istennek engedélyt adni. Ki tudja jobban, mint Isten, hogy mi a megfelelő és a tökéletes a számunkra?

Ebben a gyermekeknek szánt könyvemben minden rajz egy fura történet, amelyet 12 év alatt hallottam, amikor is  Dr. Ihaleakalá Hew Len mellett éltem, dolgoztam, utaztam és tanítottam. Ugyanezek a fura történetek nyitották meg az elmémet, és tették lehetővé, hogy újra kislány legyek, alázatosabbá váljak és mindenek előtt rájöhettem, hogy nem tudok annyit, mint gondoltam, hogy tudok. Most ezt mind egy helyen találod és bárhol élvezheted, akár a saját otthonod kényelmében. Emlékezz, hogy a történetek 3-100 éves gyermekeknek szólnak. Élvezd őket! Videókönyv

Ezt a könyvet 3-100 éves gyermekek számára írtam. Egyszerű üzeneteket használtam a kisgyermekeknek, azoknak, akik a nagy gyermekek szívében élnek, a felnőtteknek, akiknek kisgyermekeik vannak valóban, és a belső gyermeknek, aki a tudatalatti értelmünkben él.
A gyermekek jelentik a jövőt, és az én vágyam az, hogy megváltoztassuk a világot, azáltal, hogy segítjük őket az öröm és a belső béke megtartásában az élethez, még mielőtt az idő elhódítja őket ezek elől.

Kívánok minden gyermeknek Békét, túl azon, ami felfogható.

Források: http://hooponoponoway.hu/gyermekkonyv

http://webaruhaz.mabelkatz.com/184/4/5/feln-ni-a-legk-ouml-nnyebb-uton-videok-ouml-nyv

 

 

 

Már több embertől hallottam, hogy az Agykontroll technikákat az iskolában is tanítani kellene. Tudom, hogy a gyermek Agykontroll tanfolyamok is nagyon népszerűek, milyen tapasztalatok vannak ezen a téren? Miben segíti a gyerekek életét az Agykontroll?

 

Gyerekoktató kollégáim országszerte – szórakoztatóan, játékos formában – tanítják a gyerekeknek az agykontroll egyes elemeit.

A legfrissebb sikertörténetet idézem, amit egy apuka írt meg: „Bálint a hétfői magyar dolgozatot már a háromujj-technikával írta meg, 83%-os eredménnyel.

 

Tehát jobban megy a gyerekeknek a tanulás, el tudnak mulasztani maguknak fejfájást, hasfájást. Le tudnak szokni pl. körömrágásról, és minden vonatkozásban sikeresebbé, kiegyensúlyozottabbá válnak.

 

Az egészen pici, 1-3 éves gyermekeknél még a théta agyhullámok dominálnak. Később már az alfa, majd béta hullámok.

Tehetnek-e valamit a szülők, hogy a pici gyermekeknél megmaradjanak azok a képességek, amiből már mi „kinőttünk”, amiket nekünk újra tanulni kell?

 

Igen. Érdemes ébren tartani a vizualizáló képességüket és a képzeletüket.

Például óvodából hazahozva a gyereket, megkérdezed tőle: „Milyen színű szoknyában volt ma az óvodában a barátnőd, Ágika?”

Valószínűleg könnyen megválaszolja, s ezzel tornáztatja képi felidéző képességét, más szóval vizualizálását. Utána megkérdezed: „El tudod-e képzelni, hogy nézne ki Ágika piros szoknyában?” Valószínűleg ezt is

könnyen meg tudja tenni. Ezzel tornáztatja képteremtő képességét, más szóval képzeletét.

 

Betegség, pl. torokgyulladás esetén aztán ennek máris hasznát veheted: „Képzeld el, hogy egy törpe rózsaszínű, gyógyító csodafestékkel kifesti a haragosvörös, gyulladt torkodat!” Így gyorsabban fog meggyógyulni.

Véleményed szerint mi az Agykontroll sikerének titka? Hányan végezték már el eddig az alaptanfolyamot?

 

Az a titka, hogy valóban működik. S ennek híre megy.

A másik titka, hogy logikus, átlátható.

A harmadik titka pedig a problémamegoldó mentális technikák egyszerűsége.

Ami egyszerű, az nagyszerű, tartja a mondás.

A Silva-féle agykontroll olyan, mint a svájci bicska. Könnyebbé teszi az életet.

Négynapos tanfolyamunkat eddig 220 ezer felnőtt végezte el. A gyerektanfolyamot sok ezer gyerek.

Utóbbi időben sok pedagógus és egészségügyi szakember is jelentkezik, mert számukra a kurzusunk akkreditált.

Felmérünk szerint a tanfolyamot elvégzettek 62%-kal kevesebb gyógyszerre szorulnak és 40%-kal jobb a hangulatuk.

*Szerző: Ábrahám-Hörömpő Andrea – Lélekmozaikok *

Forrás és a teljes cikk: http://lelekmozaikok.cafeblog.hu/2014/10/01/hogyan-teremts-elmed-erejevel-interju-dr-domjan-laszloval/