Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Joseph Miller - Lét, Ismeret, Nevelés, Állam

Joseph Miller (1972. 08.21 Tata - )

Millerism-Happiness

Millerizmus Boldogság vallás-boldoggá válás életmód megalapítója

Az embernek törekednie kell, hogy boldog legyen. Ehhez sok-sok pozitív élményre van szükség.

Az embernek mint a testét, mind a szellemét, lelkét táplálnia kell. (Színek, mozgás, sok folyadék, ásványok, természet, barátok, étel-ital, jó filmek, zenék stb.)

A napiszintű sikerélmények, a pozitív élmények szükségesek a jó, boldog közérzethez.

 

 

Lételmélet

Az ember a ,,sors”-nak a foglya, a 3 dimenziós világnak. Nincs szabad döntésünk, minden folyik előre.

De mégis olyan mintha lehetne dönteni - Illúzió.

Földrengés, gyilkosság, szerelem, születés kikerülhetetlen folyik előre az élet.

De a meditáció által olyan állapotba kerülhetünk, mintha mindent mi irányítunk, viszont a fáradtság, düh, negatív érzelmek lehúznak, beszűkítenek s romba döl az életünk.

A szerelem, boldogság, siker, az olyan helyzetek amikben önmagunk lehetünk az ,,ideák világának” a lenyomatai. - Nirvana, Mennyország ezek a földi életben is elérhetőek meditáció által.

,,A megvilágosodásig a fejlődés két lépése ismétlődik: a pozitív benyomások felhalmozása és a bölcsesség kifejlesztése. A jóindulatú gondolatok, szavak és cselekedetek lenyugtatják a tudatot, megszabadító felismeréseket hoznak, és az ilyen kellemes visszajelzések még több jó cselekedetre motiválnak. … Az út tehát a bölcsességhez vezető pozitív benyomások felhalmozása, mely egyre több jót termel. Végül minden egyezni fog; bárhová is nézünk, csak tisztaságot találunk. S ekkor belül csak boldogság lesz, kívül pedig beteljesülés.” Ole Nydahl

 

 

Ismeretelmélet

,,Üres lappal” születünk, és életünk során erre rakódik az ismeret, s csak azt értjük meg, aminek az alapja már meg van.

 

Az ember különböző. Van, aki gyorsabban tanul, van aki lassabban. Az energiaszint és a befogadószint a meghatározó.

 

Stresszmentes környezet, s magas energiaszint kell a tanuláshoz.

 

Tudás barlanghasonlat

I. FÁZIS

Megremeg a sötét barlang – Megnyílik – Fényszikra – Fény (tudás) növekszik és jön egyre közelebb - Közelben a fény - Egyesülés a tudással

II. FÁZIS

Megértés és tudás egyre növekszik, kiterjed és egyre több dolog megértődik.

 

 

Neveléselmélet

- A gyerekeknek ingergazdag ,,bemenetre” és gazdag ,,kimentre” van szüksége. Vagyis ingergazdag környezetre, ahol hallja, érzi, megtapasztalja a dolgokat (nem elég a citromról tudni, hanem látni és ízlelni kell)

- A SZERETET ÉS A JÁTÉK NAGYON FONTOS A GYERMEK ÉLETÉBEN, EZÉRT TANÍTÁS ALKALMÁVAL, NE FELEDJÜK, HOGY A GYERMEKNEK JÓL KELL ÉREZNIE MAGÁT, POZITÍV ÉRZÉSEKET KELL ÁTÉLNIE, MERT EZEK AZOK AZ ÉRZÉSEK, MELYEK BEÍVÓDNAK.

 

 - Stresszmentes környezet, s magas energiaszint.

 

- Gordon-módszer Én-üzenetek és Értő figyelem. Nagy segítség a szülőnek és a pedagógusnak.

 

Mindennapos testnevelés.

Egészségtan.

Erkölcstan.

Állatvédelem - miért nincs ilyen tantárgy az iskolában?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1065698363455008&set=a.946241478734031.1073741837.100000445626928&type=1

 

Jövőbeni jólétünk - mindannyiunk jóléte e bolygón - leszármazottaink oktatásától függ.(Daniel Dennett)

 

Olyan nevelőkre van szükség, akiket szintén neveltek, fölényben lévő, előkelő, minden pillanatban hiteles, minden szavukkal, hallgatásukkal hiteles szellemek, érett, megédesült kultúrák - nem pedig tanult, faragatlan tuskók, akiket ma a gimnáziumok és egyetemek "magasabb dajkának" adnak az ifjúságnak. (Friedrich Nietzsche)

 

A legjobb tanárok azok, akik inspirálni tudják a tanítványaikat a tananyag iránt érzett szenvedélyükkel. (Neil deGrasse Tyson)

 

Nekem ne mondják el, hogyan kell a tangót táncolni, hanem állítsanak be oda, és mutassák meg, és járják végig velem a tangót először szabályosan, hogy miután nagyon tudom szabályosan, úgy tudjak szárnyalni, mint egy angyal. Ugye, tulajdonképpen ez az igazi tanítás. (Bagdy Emőke)

 

Ha rajtam múlna, az iskolának "mindössze" három feladata volna: megőrizni, vagy ha nincs, megteremteni a tanulási motivációt, kialakítani a tanulási képességeket és fejleszteni a szociális kompetenciákat. Ez a három dolog elég az egész életre. Ha mindez megvan, akkor a választott pályájához szükséges szaktudást már bárki könnyedén megszerzi. (Horn György)

 

Néha úgy érzem, hogy az iskolában eltöltött idő túl értékes ahhoz, hogy a tizenévesek hagyják veszendőbe menni. Az elkötelezett tanároknak nem kellene gyöngyöt szórniuk a disznók elé, hanem minden lehetőséget meg kellene ragadniuk az érdeklődő gyerekek oktatására. (Richard Dawkins)

 

Azt sehol nem tanítják, hogyan kell egymással kommunikálni, gyereket nevelni, vagy azt, hogy a párkapcsolatban felmerülő problémákat hogyan kell megoldani. Pedig ez a legfontosabb. Megtanulunk írni, számolni, de hol kell nekünk a gyökvonás az életben? Mennyivel fontosabb lenne tudni azt, hogy miként teremtsünk békét magunkban és magunk körül? (Erdélyi Mónika)

 

http://www.amegoldas.eoldal.hu/cikkek/pedagogia-37---idezetek.html

 

A népek boldogsága - a közjólét - egyenesen magában a népnevelésben rejlik. (Sina Simon)

 

http://www.amegoldas.eoldal.hu/cikkek/millerizmus-_boldogsag-vallas_-boldoga-valas_.html

 

 

Államelmélet

A pártokat száműzni kell az állam vezetéséből. Mivel, ha egy párt delegál, akkor ő a pártért él. pl. Magyarországon a képviselők parlamenti szavazáson birka módjára, szavaznak, mindenki úgy ahogy mondják nekik.

Csak független jelöltek indulhatnak, a nép, a települések emberei.

A vezetőnek erkölcsösnek kell lennie, s egy olyan képességgel kell rendelkeznie, mint egy orvosnak, tanítónak, szociális munkásnak vagyis akarjon az emberekért tenni, ne a hatalom, pénz megszállottja legyen.

 

Az államnak, olyannak kell lennie, mint egy szerető anyának: aki támogat, aki ott van, ha baj van, de szabadságot is hagy.

 

Vissza kell adni az oktatást, az oktatóknak, tanítóknak, tanulóknak, szülőknek.

Vissza kell adni az egészségügyet, a gyógyítóknak, segítőknek, pácienseknek.

Vissza kell adni a bíráskodást a bíróknak, ügyvédeknek, ügyfeleknek.

Az államnak nem diktátornak, hanem támogatónak, segítőnek kell lennie.

 

Ha az államfő aláír bármit, mert nincs mérlegelése, akkor meg kell szüntetni az államfői hivatalt, s a hivatalra költött 1 milliárd

-         1 harmadát ellenzéki városoknak

-         1 harmadát kormányzó városoknak

-         1 harmadát kisvárosoknak, falvaknak

 sorsolás útján.

 

Minden évben 5-5 milliárd, kormány és ellenzéki városoknak megújuló energiára, fűtéskorszerűsítésre, költség megtakarítás és környezetvédelem miatt.

 

Városok, falvak elkerülő utak a nyugodtabb, biztonságosabb életért, közlekedésért.

Ahol szükség van, oda jelzőlámpákat, lassító jelzők.

 

Gyilkosságot, lopást, erőszakot keményen büntetni.

 

(GYERMEKKORI NEVELÉS FONTOSSÁGA, PÉLDAMUTATÁS, EMBERI KOMMUNIKÁCIÓ ÉS EGYÜTTÉLÉSI SZABÁLYOK, ERKÖLCSÖS ÉLET, MÁSOK ELFOGADÁSÁNAK A MEGTANULÁSA)

 

Kórházak területén teák, természetes élelmiszerek stb. árusítása. Brosúrák.Természetes módszerek ajánlása.

 

Kórházak segítsenek a lefogyásban és a dohányzás leszokásában.

 

Depressziós, rosszkedvű embereknek segítség mind gyógyszerek, mind természetes szerek, mind pszichoterápiával, életmód segítséggel.

 

Minél többet mozog, sportol, annál több energiája lesz. De a túlzott sem jó, tehát a megfelelő pihenésre is időt kell szakítani.

 

 

http://www.amegoldas.eoldal.hu/cikkek/millerizmus-_boldogsag-vallas_-boldoga-valas_.html