Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Érintés, ölelés, masszázs, masszírozás, simogatás, lazítás, nyujtás, nyújtozkodás.

 

Érintés, ölelés, masszázs, masszírozás, simogatás.

A bőr érintése fizikai szükséglet, serkenti az idegrendszert, jótékony a fejlődésre. "Két ember között egy átlagos ölelés hossza 3 másodperc, de kutatók valami érdekeset fedeztek fel: ha az ölelés 20 másodpercig, vagy tovább tart, ennek mély terápiás hatása van a testre és a lélekre egyaránt. A jelenség oka, hogy a jó ölelés egy oxytocin nevű hormont termel, amit "szerelmi hormon"-nak is neveznek. Ennek az anyagnak számos előnye van a fizikai és mentális egészségünkre nézve. Az oxytocin többek között segít - ellazulni, biztonságban érezni magunkat, valamint félelmeinket és szorongásainkat csillapítani. Ezt a nyugtató, természetes anyagot ingyen adjuk mikor valaki a karjaink között van...." „Már 20 másodperc ölelés hatására is olyan vegyületek szabadulnak fel agyunkban, melyek csökkentik a stresszt és természetes antidepresszáns hatással bírnak."

„Öleléskor a két szívcsakra összeér, ettől indul el az a bizonyos bizsergető érzés... A viselkedéskutatók megállapították, hogy az ölelés az egyik leghatásosabb feszültségoldó eszköz, elűzi a szorongást. A rendszeres testi kontaktus ugyanis képes alacsonyabbá tenni a vérnyomást, mivel a fizikai gyengédség gondoskodik arról, hogy csökkenjen a vérben található káros stresszhormonok szintje."

„Napi 15 ölelés kell ahhoz, hogy egészséges és kiegyensúlyozott emberek lehessünk." „Prof. dr. Bagdy Emőke is beszél az ölelés élettani szerepéről, a fejlődésben betöltött fontosságáról, a szervezetben az ölelés által kiváltott és végbemenő biokémiai folyamatokról, melyek mérhetőek, egyenletekkel, képletekkel leírhatóak, a sejtszinten kódolt és működő hormonális válaszreakciókról, és azok hiánya okozta problémákról, tünetekről, betegségekről... Tehát az ölelésre, az érintésre szükség van! Gyermek és felnőttkorban egyaránt!"

A bőr érintése legyen nyomás, gyúrás, segít lebontani a stresszhormonokat.

Bármely masszázstechnika kiválóan oldja a stressz okozta tüneteket, és felszabadítja a test energiatartalékait, ráadásul elősegíti a méregtelenítő folyamatok működését.

A hát a fő stresszközpont, ha masszírozzuk az összes testközpontra kihat.

Az alapos, jó masszázzsal a test szerveinek működését - a bőrt, az idegeket, a mirigyeket stb. – élénkítjük. Lazítás testnek és léleknek.

A masszázs, masszírozás nemcsak az izmokat, a bőrt, és a vérkeringést frissíti fel, hanem csodálatos hatást fejt ki az idegrendszerre. Aktiválja a paraszimpatikus igerendszert, ezzel ellensúlyozza a test stresszre adott negatív válaszreakcióit, feloldja az izmok akaratlan feszülését, lehetővé teszi a normális szívritmus, vérnyomás és keringés helyreállását.

Növeli a jó közérzetért felelős szerotonin szintet, immunrendszert is segíti, mivel csökkenti a stressz hormon hidrokortizol szintjét. Nyugtató.

Vállak rendszeres masszírozása is jótékony.

A fej, - a hajhagymáknál is pl. hajmosáskor - masszírozása is fontos. Masszírozza körkörösen a tarkója mélyedésében található jade-kaput is!

Az arc masszírozása csodás.

A talp- és a tenyérmasszázs is hatékony. Teljes testmasszázs.

 

„A simogatás és a dédelgetés megindítja a csi áramlását a testben és a test körül." (Tom Kenyon)

 

Masszázs során mintegy ötmillió érzősejt - ezek legtöbbje a háton és az ujjbegyeken helyezkedik el -, jelenti finoman elágazó idegpályák segítségével az agynak a testi érintést, amely azután jó érzést keltő hormonokat termel: boldoggá tevő endorphint és harmonizáló oxytocint. Ezek hatására csökken a vérnyomás és a stresszhormonszint, lassabban ver a szívünk.

  

Lazítás. Testrészek ellazítása. Szem, váll lazítása. Nyújtózkodás, nyújtás.

„A szem azért olyan fontos az ideges feszültség enyhítésében, mert a test által felhasznált idegi energiák negyedét fogyassza. Ezért szenved olyan sok egészséges szemű ember attól, hogy „megerőlteti a szemér. A szeme feszült" (Dale Carnegie) ,,, állandó feszültség következtében felhúzott vállaktól rövid idő alatt megfeszülnek az izmaink, már annyira beállt a vállad, befeszültek a váll körüli izmok, hogy szinte már gondolkodni sem tudsz." „A váll és a nyak izmainak fájdalmas feszülése nagyon gyakran előforduló probléma. A merev tartás, a stressz hatása sokszor itt jelenik meg, és segítség nélkül nehezen oldódik. Ezek az izmok hajlamosak a merevség megtartására.", éveken, évtizedeken át tartó, le nem vezetett feszültség azonban még a legerősebbeket is kikezdheti." 

Ellazult állapotban megnövekszik a szervezet öngyógyító képessége, a véráramlás javul az egész testben.

Azt már tudjuk, hogy az agy és az idegek nem tudnak ellazulni, ha az izmok megfeszülnek.

Napi többszöri, sokszori lazítás - szem, váll, egyéb testrészek.

Ellenőrizd magad napjában négyszer-ötször: „Nehezebbé teszem a munkámat, mint amilyen? Használom azokat az izmaimat is, amelyeknek semmi közük a munkához, amit most végzek?"

Napi többszöri jó pár másodperces nyújtózkodás, nyújtás, az energia-folyamnak biztosít jobb teret a testben.

Ellenőrizd magad napjában négyszer-ötször, hogy az izmaid, testrészeid mennyire merevek, lazák.