Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Egyéb

 

A pénznek és a tulajdonnak csak akkor van igazán értéke, hogyha „élettel töltjük meg”.

Elég feltennünk a kérdést: van-e időm arra, hogy megtöltsem élettel azt, amit meg szeretnék venni?

 

Epiktetosznak valószínűleg igaza van abban, hogy nem maguk a dolgok, események váltanak ki bennünk elviselhetetlen feszültségű érzelmeket és indulatokat, hanem a róluk alkotott képzeteink.

Forrás: http://www.terebess.hu/keletkultinfo/popper1.html Popper Péter-Belső utak könyve

 

,,Sose felejts el mosolyogni. Még akkor sem, amikor szomorú vagy. Lehet, hogy valaki beleszeret a mosolyodba.*

 

,,~Ha a mai napot nem mosollyal kezdted, akkor kezdj el gyakorolni holnapra...!!

 

~A mosoly a világosság a lélek ablakában. Jelzi, hogy a szív otthon van!!

 

~A Boldogság parfümjéből nem tudsz úgy locsolni másra, hogy néhány csepp Rád ne hulljon!!

 

~A mosolygás ragadós:elkapod, mint a náthát, mosolyogni kezdek, hogy valaki széthúzza a száját.

Sétáltam az utcán, csak egy mosoly volt a hibám, bárki, aki meglátta, éntőlem lett vidám!! 

 

~Egy megnyerő mosoly győztessé tesz.

 

~Mosolyogj-ez a második legjobb dolog, amit a száddal csinálhatsz.

 

~A nevetés a felszínre törő mosoly csilingelése.

 

~Az emberek nem figyelik, hogy tél van-e, vagy nyár, ha boldogok.

 

~A leginkább elvesztegetett nap az, amikor nem nevettél!!!

 

~Nevess,és a világ Veled nevet!!

 

~A világ mindig vidámabbnak látszik egy mosoly mögül!!

 

~A nevetés a legjobb orvosság!!

 

~A mosoly egy pillanat műve, de emléke néha örökké tart!!

 

~A kis dolgok a legértékesebbek -egy halk szó, egy pillantás, egy mosoly! (Margaret Lindsay)

 

~A legjobb módja önmagad felvidításának másvalaki felvidítása!! (Mark Twain)

 

~Ne légy morcos!! Sosem tudhatod, ki szeret bele a mosolyodba!! (Justine Milton)

 

~Mosolyogj, ez mindig bejön!! (Doug Horton)

 

~Ne törődj vele, ha rossz napod volt, gyógyítónak találod a mosolyt. Körkörösen terjed majd a szádtól, megóvja arcod a megfagyástól!! (Anthony Ewwer)

 

Szeretem a mosolyokat és a nevetést.

Ha valaki mosolyt szeretne saját életében, akkor annak tennie is kell érte valamit.

...Hogy mit is? Természetesen nem haraggal, féltékenységgel, mohósággal

vagy gyűlölettel, hanem szerető kedvességgel, nyitott szívvel és bizalommal.! (Dalai Láma)

 

~A világ olyan, mint egy tükör, látod? Mosolyogsz, és a Barátaid visszamosolyognak!

 

~Mosolygunk, ha boldogok vagyunk. És boldogok leszünk, ha mosolygunk!!

 

~A legtöbb mosoly válasz más mosolyára. Kezdd Te!!:)

 

~A mással megosztott mosoly megduplázódik!!

 

~Szinte lehetetlen úgy mosolyogni, hogy attól ne érezzük jobban magunkat!!

 

~Ha nem tudsz mást tenni, mosolyogj!!

 

~Mutasd ki az örömöd, és megsokszorozódik az ereje!!

 

~A mosoly ingyen van, de megfizethetetlen!!

 

~Mosolyogj, a mosoly nem teszi szegényebbé azt aki adja, de boldogabb lesz tőle aki kapja!

 

Ha valaki már túl fáradt ahhoz, hogy mosolyogni tudjon, akkor legalább te nézz rá derülten.

 

~A mosoly beragyogja mindazokat, akik látják!

 

~Mindig az az erősebb, aki nem tombol, hanem mosolyog.

 

~Mindössze tizenhét izom munkája kell egy mosolyhoz, de negyvenhároméra van szükség a haragos tekintethez!!

Tedd hát azt, amit egy mosolyhoz kell tenned, és meglátod, ez jóval kevesebb erőfeszítésbe kerül.

 

~Minden percben, amíg lefele görbíted a szádat, elveszítesz hatvan másodpercnyi boldogságot.

 

~Mosolygunk, ha szimpátiát érzünk, ha üdvözlünk valakit, ha elismerünk valamit.

Minden kétséget kizárólag ez a legfontosabb kapcsolat teremtő jel az emberi gesztusrendszerben!

 

"A mosoly világossága a lélek ablakán mindig jelzi, hogy a szív otthon van." 
Kívánom, hogy legyen mosolygós napotok!!!!!!"

 

 

,,Aki kérdez, öt percig buta, ám aki nem kérdez, örök életre buta marad.

 

Ne adj tanácsot. A bölcsnek nincs szüksége rá, a bolond pedig úgysem fogadja meg.

 

A munka élteti az embert, de a pihenés sem ölt még meg senkit.

 

A munkahely nem kocsma, hogy egész nap ott tartózkodj, nem Isten háza, hogy vasárnap is odamenj."

 

Aki mindig mély lélegzetet vesz (hasi légzés), az bőségesen visz oxigént szervezetébe.

 

Levegőfrissítés - csak természetesen! - Nyisson ablakot, vagy csináljon rövid időre kereszthuzatot, mely a leghatékonyabb módja annak, hogy friss levegő jusson tüdőnkbe.
- Készítsen légfrissítőt házilag!
Keverjen össze 1 csésze desztillált vizet 5-7 csepp illóolajjal, majd töltse bele egy megüresedett spray üvegébe. Rázza össze jól, és használja bátran otthona levegőjének frissítésére. Makacs, szűnni nem akaró szagok esetére bevált praktika: 1 csésze vodkába csepegtessen 20 csepp vanília vagy ananász illóolajat, majd egy szórófejes flakonban rázza össze, és permetezze szét a levegőben.
Forrás: www.shape.hu/.../eletmod/212_meregtelenitse_otthonat.html

 

Számítógépmonitor
Alapszabály: asztali számítógép esetében legalább 70 cm-re üljünk a monitor elejétől és egy méterre az oldalától.

 

Stretching

A "hasat be, vállat hátra, mellet ki" állás teljesen helytelen, természetellenes tartást eredményez.

A normális, laza, de nem hanyag testtartás nem terheli meg a gerincet, nem kényszeríti izmainkat görcsös állapotba, segíti a vér- és nyirokelfolyást és a szövetek tápláltságát. Ha napközben gyakran és tartósan természetellenes tartásra kényszerülnénk, végezzük el az alábbi nyújtó-lazító gyakorlatot: lábainkat terpesszük ki vállszélességben, hasunkat húzzuk be, a gerincet egyenesítsük ki, majd a karokat váltva 10-szer nyújtsuk magasra. Eközben az adott oldalon érezzük minden izom feszülését! Közben végezzünk mély ki- és belégzést!

Forrás: http://www.informed.hu/?tPath=/print/eletmod/wellness&article_print=yes&article_id=34632

 

Ki mint veti ágyát...

Ha a matracod elmúlt tízéves, ki kell selejtezned. Ez idő alatt ugyanis mintegy 3000 liter izzadságot, sókat és salakanyagot szívott magába. Emellett bármilyen jó minőségű is, tartását valószínűleg elvesztette, így a gerincedet sem támasztja megfelelően. Forrás: www.shape.hu/rovat/eletmod/376_jol_alszol.html

 

Hajszárító a merev nyak ellen

Merevség ellen nagyon jó a meleg - még a hajszárító melege is. Tűzze föl haját, és kezdjen neki az izomápolásnak. Közben tartson kb. 10 cm távolságot.

Forrás található: http://www.interno.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=1930&Itemid=48

 

Gyógynövények nagyon sok betegségre, lelkiállapotra nagyon kedvező hatást gyakorolnak. Érdemes utána nézni.

 

Relaxáció

Források közt: www.teafilter.hu/teazo/relaxacio.html

A relaxáció előtt szellőztessük ki a helyiséget, öltözzünk kényelmesen, mozgassuk át egy kicsit testünket, elégítsük ki szükségleteinket, kapcsoljuk ki a telefont, a csengőt, teremtsünk kellemes körülményeket, halk zene, illatgyertya stb. segítségével.
Kortyolgassunk nyugtató gyógyteát, hogy ráhangolódjunk a mindennapos rohanásból a lazításra. A tölthető, egyszer használatos, papír
teafilterbe a következő gyógynövényeket vagy teakeverékeket tölthetjük: levendula, macskagyökér, kamilla, citromfű, kakukkfű, bodza, zsálya, orbáncfű, komló.

Ezek után helyezkedjünk el a legkényelmesebben:
a./ ülve, lábainkat nem keresztezve, kis terpeszben, vigyázva egyensúlyunkra. Hátunk egyenes legyen, felsőkarjaink függőlegesek, kézfejeink a térden vagy a combon nyugodjanak, fejünk egyenesen álljon,
b./ vagy háton fekve, lábainkat nem keresztezve, kis terpeszben, könyökök lazán behajlítva.

Majd a szemünket csukjuk be, vegyünk egy mély levegőt, és a kifújással együtt lazítsunk (közben, ha kell, nyugodtan nyeljünk, köhögjünk vagy vakarózzunk, nézzünk körül, hogy minden rendben van-e, majd ismét hunyjuk le a szemünket).

Többféle lazítási technika közül választhatunk, amit igényeink szerint magunkban vagy csoportosan alkalmazhatunk: (A relaxációs gyakorlatokat eleinte hangosan mondjuk, hogy tényleg azokra figyeljünk, és gondolataink ne kalandozzanak el.)

  • Vegyük sorra testrészeinket, és lazítsuk el azokat sorban:
    a lábfejek kifelé fordulnak, a bokák ellazulnak, elernyed a lábszár, a térd, a comb, a farizom, kienged a medence, a csípő, a has puha, a mellizmok lazák, a hát szinte kiszélesedik, elernyed a váll, a kar, a könyök, a kéz, az ujjak lazán behajlítva könnyedén pihennek, elernyed a nyak, a tarkó, a fej nehéz, a homlok ráncai kisimulnak, a szemhéjak súlyosak, elnehezednek, a szemgolyó mozdulatlan, előre néz, elernyednek az izmok az arcon, a száj és a szem körül is, a nyelv szinte betölti a szájat, az áll kissé leereszkedik.
    Nyugodt vagyok, ellazultam. Szívritmusom, légzésem is lelassult.
  • Ha nem lazultunk el teljesen, képzeljük el, amint a feszültség végtagjainkon keresztül eltávozik belőlünk.
  • Autogén tréning: Sztereotip mondatok ismételgetésével kiválthatunk magunkban bizonyos érzéseket, melyek hatására nyugalmi állapotba kerülünk.
    Nehézség gyakorlat: adott végtagom nehéz, kellemesen nehéznek érzem magam...
    Melegség gyakorlat: adott végtagom meleg, kellemesen melegnek érzem az egész testemet...
  • Fokozatos izomlazítás: Először izmainkat tudatosan megfeszítjük, hogy aztán villámgyorsan ismét lazítsunk.
    Jobb kezet erősen szorítsuk ökölbe, karunkat nyomjuk a talajhoz, a belélegzett levegőt tartsuk vissza. Az izomfeszítést rövid ideig tartsuk meg, majd lazítsunk, és lélegezzünk ki, karunkat lazítsuk el.
    Fogainkat szorítsuk össze, ajkainkat préseljük egymáshoz, nyelvünket nyomjuk a szájpadlásunkhoz. Szemünket zárjuk szorosan, homlokunkat ráncoljuk.
    Lapockáinkat húzzuk össze, hasunkat feszítsük meg, fenekünket szorítsuk össze.
    Lábfejünk hegyét húzzuk be, miközben lábszárunk teljesen ki van nyújtva.
    A feszítések után ismét lazítsunk, és lélegezzünk ki.
  • Edzzük, fejlesszük képi látásunkat, érzékeinket:
    látásunkat pl. képzeljük el, hogy tollal írjuk nevünket,
    tapintásunkat: pl. macskát simogatunk,
    szaglásunkat: pl. orgona illatát szívjuk be képzeletben,
    mozgásunkat: pl. kavicson mezítláb sétálunk,
    ízlelésünket: pl. banánt eszünk,
    hallásunkat: pl. szélsusogást hallunk.
  • Fekvő nyolcas: beszívjuk a levegőt, majd kifújjuk. Figyeljük a levegő áramlását. Képzelőerőnk segítségével szelíd fejmozdulatokkal rajzoljunk fekvő nyolcast egy képzeletbeli vászonra. Többször rajzoljuk át a nyolcast. A rajzolás közben hullámai szinte elringatják az embert.
  • Nevető agy: mosolyogjunk vagy legalább vágjunk mosolygós képet.
  • Képi asszociáció: Az olyan képek, amelyekhez valami szép élmény kapcsolódik, könnyebben ellazult állapotba juttathatnak. Adjuk át magunkat a kép által sugallt érzésnek:
    Képzeljük magunkat egy magányos strandra, érezzük, ahogy kellemes szellő simogatja bőrünket, halljuk, ahogy a vízhullámok partot érnek, érezzük a tengeri levegő illatát. Vagy
    Egy parkban tapintsuk meg kezünkkel egy vastag tölgyfa érdes kérgét, simítsuk végig a füvet, vagy lógassuk lábunkat a hűs patak vizébe, járjunk mezítláb. Vagy
    Függőágyban egy szép kertben pihenve, nézegessük a természet színeit, a felhőket, a kedves lombokat, szívjuk be a frissen kaszált fű illatát, hallgassuk a madárcsicsergést. A lágy hintázás közben érzékeink megnyugszanak, testünk ellazul és elnehezül.
  • Ha eszünkbe jut valami, gondolkozzunk rajta nyugodtan, hiszen most van rá idő. Legfeljebb azon merengjünk el, hogy miért épp ez jutott (esetleg már megint) eszünkbe.
  • Közben ellenőrizzük: tényleg ellazult, elernyedt-e minden fontos és gondolatban "végigjárt" testrészünk. Belső szerveinket is ellazíthatjuk.
  • Relaxált állapotban pozitív mondatokban programozzuk, amit el akarunk érni: lefogyok, nyugodt, magabiztos, egészséges vagyok, ezt képekkel is megerősíthetjük. (Pl. soványnak, határozottnak, higgadtnak, jókedvűnek, stb. látjuk magunkat.)

Ha úgy érezzük; hogy már eleget relaxáltunk, mondjuk a következőket:
A kezemet ökölbe szorítom, megfeszítem minden izmom, nagyot nyújtózkodom (közben szívjuk tele a tüdőnket levegővel), és szép lassan óvatosan felülök/felállok.
Lassan nyissuk ki a szemünket, majd álljunk fel, és felváltva nehezedjünk lábainkra, hogy az izmok tónusa és a vérnyomás helyre álljon.

 

Test ellazítás

A relaxációs gyakorlatok közül ez a legegyszerűbb és sokszor a leghatékonyabb is!

Ahhoz, hogy későbbi gyakorlásunkhoz egy mélyebb tudatállapotot tudjunk elérni, kóborgó figyelmünket össze kell gyűjteni. Ez önmagában is nagy feladat egy zabolátlan elme számára, és közben még a lazaságunkat is fokozni kell, koncentráltságunk ellenére!

Megszoktuk, hogy amikor összpontosítunk, akkor megfeszülnek izmaink, és az elménk is sokszor görcsbe rándul. Ezt a fölösleges görcsölést kellene elhagynunk az ellazítás - összpontosítás során!

Figyelmünk éber állapotban számtalan helyre irányul. Képzeljük el, mintha ezer nyúlványa lenne figyelmünknek, melynek nagyobbik részét mégcsak irányítani sem tudjuk, amikor koncentrálni akarunk. Az íly módon máshova kötődő figyelmünk egy része állandóan a testünkre tapad és azt érzékeli. Figyelünk önkéntelenűl is a lábunkra, hasunkra, hátunkra, izmainkra és persze az érzékszerveinken beérkező jelek is sok figyelmet lefoglalnak.

A relaxált állapot eléréséhez, ebben a gyakorlatban a testhez kötődő figyelmet eloldjuk a helyéről és az ellazításra használjuk fel.

Feküdj le hanyatt a földre vagy az ágyra.

Csukd be a szemed, enyhén nyisd ki a szád, hogy könnyedén tudj lélegezni. Figyelj befele.
Az ellazítást jobból - balra, lentről - felfelé végezzük:

Figyeld először a jobb lábujjaidat, lábfejedet, talpadat és sarkadat. Kérd meg őket, hogy: "Lazuljanak el!".
A kérés jóval hatékonyabb, mintha parancsolnád ezt. Hagyj időt az ellazulásra, de ne túl sokat. 5-10 másodperc elég szokott lenni.

Utána figyelj az alsó lábszáradra és szintén kérd meg az ellazulásra! Engedd, hogy megtörténjen!

Így járj el a térdeddel és a comboddal is.

Vidd át a figyelmedet a bal lábadra és ugyanebben a sorrendben lazítsd el!

Következik: a feneked, ágyékod, alhas, has, gerinc és a hátizmok, lapocka, mellkas.
Végül, a törzsedet pihentesd egészében!

Figyelj a jobb kezedre, ujjaidra, csuklódra. Lazítsd el!
Utána alkar, felkar, majd a jobb vállad. Ugyanígy a bal kar és váll is lazuljon el!

Az ellazítással következzenek most a nyakizmaid, majd az arcod izmai a következő részletességgel:
Áll, száj környéke, orr, szem környéke, homlok, halánték, fül és környéke, végül pedig a hajas fejbőr.

Figyelj a homlokod közepére és közben lazítsd az egész testedet egyben!
Légzésed legyen lassú és kiegyensúlyozott.

Így pihenj 5-30 percet, majd lassan térj vissza az éber tudatállapotba!

Először mozdítsd meg az ujjvégeidet. Utána a kezedet, karodat, lábadat, fejedet és végül az egész testeddel nyújtózz egy hatalmasat!
Nyisd ki a szemed és pihenj még egy kicsit fekve, utána kelj csak fel.

Ebben a relaxált állapotban töltött fél órás pihenés felér 4-5 órányi alvással is, de nem helyettesíti azt! Nem adja meg ugyanis azt az állapotot az elmének, amiben úgy ki tudná pihennie magát, mint a mélyalváskor!

Mély relaxált állapotban előfordulhat, hogy jobban érzékeled az energiákat, intuíciód fokozódik, esetleg teljesen megszűnik egy-egy testrész érzékelése.
Ezek teljesen normális események, idővel megszokod és rászoksz! :)

Ebből a relaxált állapotból fakad majd a későbbi, tartalmasabb gyakorlásod alap állapota, ezért gyakorold csak, ahányszor jól esik!

Forrás: http://www.onmegvalositas.hu/meditaciok/test%20ellazitas.html