Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Betegségek ellen 4

Mindent ésszel, óvatosan saját magadért saját magad vagy a felelős.

Nagy dózisban, sokáig semmit sem ajánlott szedni, és mindent amit be szed, arról tájékoztassa orvosát.

Sohase próbáljon ki semmilyen természetes gyógymódot, vagy növényt, orvosságot anélkül, hogy tudná, hogyan hat, hogyan kell elkészíteni, és bevenni, milyen lehetséges mellékhatási vannak!

Érdemes dietetikai beállítottságú orvossal konzultálni, aki ismeri a gyógynövények és orvosságok közötti kölcsönhatásokat.

 

A pszichológiában csak nemrég ismerték fel, milyen hatalmas erő az az érzés, hogy szeretnek, elősegíti a test és a lélek növekedését, és talán a leghatékonyabb gyógyító erő a testi-lelki sérülések behegedéséhez.

Thomas Gordon: P.E.T. – A szülői eredményesség tanulása

 

Minél több pozitív hatás ér (ez az egyik legfontosabb dolog a boldogsághoz) annál boldogabb lesz az életed. Ezért növeld a kedves szavak, jó cselekedetek és kellemes benyomások mennyiségét. Mindennap kellemes benyomások sokaságát szerezd magadnak. Tehát SOKASÁGÁT!

De soha ne feledkezz el az elegendő pihenésről, mert ez minden kulcsa.!

 

 

 

Azok az emberek akik hetente több mint 51 órát dolgoznak, magasabb a vérnyomásuk mint a lustáknak. Ennek oka a többletmunkával járó stressz, kevés mozgás és alvás.

 

Magas vérnyomás: Több mint 60 millió amerikainak magas a vérnyomása, ami szorosan összefügg sok betegséggel (pl. szív, agy)

 

Vannak rá természetes módok is:

-        Lassabban beszéljen! (Akik gyorsan beszélnek, nem lélegeznek megfelelően, és ez magas vérnyomáshoz vezethet)

-         Csökkentse súlyfeleslegét!

-         Csökkentse étrendjében a nátrium és növelje a kálium mennyiségét.

-         Mérsékelje a cukorfogyasztást.

-         Hagyja el a koffeint.

-         Fogyasszon több hagymát és fokhagymát.

-         Kerülje a stressz vagy szorongást előidéző helyzeteket.

-         Végezzen rendszeresen testmozgást és utána megfelelően pihenjen.

Javasolt kiegészítések:

Lecitin, kálium-tabletta (vérnyomáscsökkentő gyógyszerek mellett beszéljen orvosával), kalcium, E-vitamin, fokhagymagyöngy (szagtalanított).

Alacsony vérnyomás: Gyakran panaszkodnak szédülésre. Javasolt kiegészítések: Tengerihínár-tabletta, (ha pajzsmirigyre gyógyszert szed kérdezze meg orvosát),

 

Források közt:

Kiskegyed

Reader’s Digest

Patika magazin

Forrás és ajánlott: Earl Mindell – Vitamin Biblia

 

Élethosszabító csersavban gazdag borok

A szardíniai és a délnyugat-franciaországi, gers-i borok hosszabbítják meg a legnagyobb mértékben az életet - állítják a Nature című brit tudományos folyóirat csütörtöki számában megjelent egyik tanulmány tudós szerzői, akik olyan molekulát mutattak ki ezekben az italokban, amely különösen hatásos a szív- és érrendszeri betegségek ellen.

A vörösborok által tartalmazott polifenolokról közismert, hogy gátolják az érelmeszesedést. A londoni Queen Mary, valamint a Glasgow egyetem kutatói azonban ezen túl a polimer-procianidként ismert tanninról, csersavról mutattak ki ilyen hatást, és a világ különböző borvidékeinek italait összehasonlítva azt tapasztalták, minél magasabb bennük a tannin koncentrációja, annál jobban védik a véredényeket.

A Nature-ben közölt tanulmány szerzői az 1999-es francia népszámlálás adatait felhasználva vizsgálták, mely vidékeken a leghosszabb az átlagéletkor, s különösen azt, hogy ezek közül hol mutatható ki, hogy határozottan kisebb a szívbetegségek aránya, mint másutt. A vizsgálat eredménye: ott, ahol a borok tannin-tartalma a legnagyobb.

Így jutottak el Gers-be és hasonló eljárással Szardíniába, ahol az emberek hosszú életűek, és olyan szőlőfajtákat termesztenek, amelyek gazdagok csersavban.

A szerzők szerint a kutatást folytatni kell: a statisztikai felmérést helyszíni orvosi megfigyelésekkel kell kiegészíteni.

Forrás: Híradó.hu/MTI

 

 

Alacsony zsírtartalmú ételek

Közismert, hogy az alacsony zsírtartalmú ételek megvédenek a különböző szívbetegségekkel szemben, illetve óvják az egészséget.

 

A túlsúllyal és szívbetegséggel küzdő páciensek számára a vegetáriánus étrend életmentő lehet. A vizsgálat többek között arra mutatott rá, hogy a páciensek új, növényi alapú étrendjüket követve könnyen elérték a kívánt telítettséget, és súlyt vesztettek. A páciensek hajlandóak megtenni a szükséges lépéseket, ha tudják, hogy az eredmény csökkent koleszterinszint és alacsonyabb vérnyomás" - állíja Neal D. Barnard, az Orvosok a Felelős Orvostudományért Bizottság elnöke.
A betegeik könnyedén tértek át a szokásos étrendről vegetáriánus kosztra, és az új étrend segítségével sikerült leadniuk súlyfeleslegül egy részét, csökkenteniük a magas vérnyomást, és általában javítani egészségi állapotukon.

Forrás: http://drinfo.hu/eletmod/taplalkozas-dietak/konnyen-atall-a-szervezet-a-vegetarianizmusra

 

Szív és keringés

USA-ban évente 335 000 -en halnak meg infarktusban.

Amit tehet ellene:

 - alacsony glikémiás indexű ételek, melyekből a cukor lassabban szívódik fel, így nem okoznak inzulin szint kiugrást,

- sok zöldség és

- omega-3 zsírsav

+ A stresszcsökkentő technikák csökkentik a vérben a stresszhormonok szintjét.

 

Zöld ánizsmag - A szívműködést elősegítő hatása mellett serkenti a paraszimpatikus idegrendszert, és gyorsítja a hormonkiválasztást. Enyhén örömkeltő hatású.

Szívnek jók:

-         Csökkentse a cukor és sófogyasztást.

-         Hagyja abba a dohányzást.

-         Ügyeljen a testsúlyára.

-         Csökkentse a stresszt pl. Végezzen relaxációs gyakorlatokat.

-         Mérsékelje a telített zsírok, a hidrogénezett olajok, és a koleszterinfogyasztást.

-         Egyen több fokhagymát, friss gyümölcsöt és halat.

-         Ha teheti állati fehérje helyett szójafehérjét fogyasszon.

-         Gondoskodjon elegendő kalcium és magnéziumról 1000/500mg.

-         Gondoskodjon elegendő C-, B-vitamin-komplex-, B6- és E-vitaminról.

-         Egészítse ki étrendjét lecitinnel.

-         És a legfontosabb ne feledje a nevetés nagy orvosság.

Források: Reader’s Digest és Earl Mindell – Vitamin Biblia

 

Kevesebb feszültség miatt egy doktornőnek a koleszterinszintje 8,3-ról 2,6-ra csökkent. Forrás: Reader’s Digest

 

- Dióféléket iktasson étrendjébe, kb. heti 4-5 alkalomnál, de 30 gr-nál ne többet.

Minél több mandulát ettek az emberek annál alacsonyabb lett az LDL-koleszterin szintjük és annál magasabb a HDL szintjük.

 

Amerikai mogyoró és dió- csökkenti az LDL-szintet, amely károsítja érfalakat és elősegítheti az érelmeszesedés kialakulását. Mérsékli a szív- és érrendszeri betegség kialakulását.

 

A diófélékben lévő zsírok és tápanyagok megakadályozzák a vércukor-ingadozást. Azoknál, akik hetente legalább ötször fogyasztottak dióféléket, közel 30%-kal csökkent a II-es típusú cukorbetegség kockázata.

 

- Britek szerint a férfiaknál a 38-tól és annál nagyobb a nőknél 36 és annál nagyobb farmer már fenyegeti a szív és érrendszeri betegség.

- Magyarországon évente 36 000 nő hal meg keringési betegségben- ellenőriztesse a koleszterinszintjét, méresse vérnyomását, figyeljen a deréktáji elhízásra ez esetén nagyobb a vércukor és koleszterinszint. Derékbőség legyen 80 cm-nél kevesebb.

 

- Dohányzás 3x-osára növeli a szívbetegség kockázatát.

- Testmozgás - legyen olyan, hogy a pulzus megemelkedjen ez jót tesz az érrendszernek. -

- Csökkentse a stresszt.

 

- Ausztrál Kardiológiai Kutatóintézet vizsgálata szerint, már egyetlen telített zsírokban gazdag vacsora is csökkentheti, az érelmeszesedés ellen védő ,,jó” koleszterin a HDL- hatását. A többszörösen telítetlen zsírok viszont erősíthetik a HDL kedvező hatásait. Forrás: Reader’s Digest

 

 

 

Fiatalító elixírek

Q1-VITAMIN (NADH)

A sejtekben lezajló oxidációs folyamatok során a hidrogént szállítja az energiatermelő citrátkörhöz. Elősegíti a Q10-enzim aktiválását is. Ezenkívül a központi idegrendszer sejtjeiben történő dopamin- és adrenalintermelést fokozza. E két hormonszerű információvivő anyag felelős a megfelelően összehangolt idegi szabályozásért. Csökkent termelődésük nagyfokú fáradékonyságot, levertséget, memóriaromlást és mozgáskoordinációs zavart idéz elő. Hiányában romlik az izomerő, a szívizom teljesítménye és az immunaktivitás is, felgyorsulnak az öregedési folyamatok. Javasolt adagja: 2-3x1 kapszula 3-4 hónapig kúraszerűen.

Q10-VITAMIN

A Q10-vitamin nagyobb mennyiségben halban, húsban, de sok-sok növényben is előfordul. Ugyan az emberi szervezet is képes valamennyit termelni belőle, ám ez a teljesítmény 35 éves kor felett jelentősen lassul. Ráadásul, ha ezenkívül a helytelen és rendszertelen táplálkozás, illetve a felszívódás zavara miatt még kevesebb ubikinon kerül be a vérbe, akkor jelentős fokban romlik a szervezet teljesítménye, halmozottan pusztulnak el a szívizom, a vese, a lép, a tüdő és a máj sejtjei, azok regenerálódása pedig jelentősen lelassul. Eleinte ezért energiahiányos állapot, levertség, erőtlenség, csökkent teljesítőképesség, leromlott ellenálló képesség, majd tartós Q10-vitamin-hiányban már akár szervi elváltozások is keletkezhetnek. A vitamin kúraszerű szedése intenzíven csökkenti a nehézlégzéssel, légszomjjal, rendetlen, heves szívdobogással, szédüléssel, álmatlansággal járó tüneteket. Javasolt adagja: 2-3x10-30 mg 3-4 hónapig kúraszerűen.

PYCNOGENOL (P-VITAMIN)

A másodlagos növényi hatóanyag jelentős gyökfogó hatását (mely a vitamin E és C hatásának 50-szerese) egy francia tudós, prof. Maquelier fedezte fel. Elsősorban a gyümölcsök és növények héjában, maghéjában, bőrében vagy kérgében fordul elő. Hasonló hatású, mint a fenti két vitamin, ezért előszeretettel használják szív- és érbetegségek megelőzésére, daganatvédő szerként és immunerősítőként. Hazánkban egyelőre még nem kapható.

L-CARNITIN

Leginkább a sportolók között elterjedt táplálékkiegészítő, melyet a teljesítmény fokozására, az izomerő javítására használnak. Ám több fogyókúrás szer egyik fő hatóanyaga is, hiszen támogatja a zsírsavak lebontását. Csak kevesen tudnak még szív- és érvédő hatásáról, melynek köszönhetően hatékony kiegészítő lehet magas vérnyomás és érelmeszesedés esetén.

Olasz kutatók az L-karnitint szedő férfiak között a megtermékenyítő képesség, a memória és a szellemi teljesítmény javulását is megfigyelték.

Mivel elsősorban húsban fordul elő, a szigorú vegetáriusok körében javasolt kúraszerű használata. Javasolt adagja: 2x1-2 kapszula 3 hónapig.

Forrás: http://www.informed.hu/eletmod/wellness/beauty/?article_id=37930

 

Cink - Úgy működik a szervezetben mint egy közlekedési rendőr. Ellenőrzi és irányítja az anyagcsere-folyamatokat, az enzimrendszernek a működését, fenntartja, biztosítja a sejtek épségét.

Elősegíti az inzulin képződését.

Fontos a vér stabilizálásához és a sav-bázis egyensúly fenntartásához.

Nélkülözhetetlen a prosztata normális működéséhez, és fontos szerepet játszik az összes szaporodási szerv kifejlődésében.

Újabb vizsgálatok az agyműködésben és a skizofrénia kezelésében tulajdonítanak a cinknek jelentőséget.

Szabályozza az izmok összehúzódó képességét.

Nélkülözhetetlen a fehérjeszintézishez.

Bizonyított tény, hogy szükséges a DNS szintéziséhez.

Meggyorsítja a belső és külső sebek gyógyulását.

Eltünteti a körmökről a fehér foltokat.

Megkönnyíti az ízérzésbeli zavarok rendellenességét.

Segíthet a meddőség gyógyításban.

Segít a prosztatapanaszok elhárításában.

Fokozza növekedést és a szellemi frissességet.

Csökkenti a koleszterin-lerakódásokat.

Hozzájárul a mentális zavarok kezeléséhez.

Erős izzadással naponta akár 3 mg cinket is veszíthet a szervezet.

Az ételek elkészítésekor a cink legnagyobb része elvész, vagy használhatatlanná válik a szervezet számára.

Forrás: Earl Mindell – Vitamin Biblia

Cink - Gátolja a faggyúmirigy termelődést, a bőr matt lesz, kevésbé zsírósodik.

 

Menstruációk előtti panaszok: Menstruáció előtt 2-10 nappal fizikai kellemetlenségek és kedélyállapot-zavarok – felfúvódás, depresszió, álmatlanság, fájdalmak, nem kontrolált haragkitörések, sírás mindezeket együtt premenstruációs szindrómának nevezik.

Ajánlott ételek és italok:

-         Földieper, görögdinnye, articsóka, spárga, petrezselyem és vizitorma (valamennyien természetes vizelethajtók).

-         Nyers napraforgómag, datolya, füge, őszibarack, banán, burgonya, amerikaimogyoró és paradicsom (mind gazdag káliumban).

-         Don Quait ,,női ginszeng”, amely a májmükődést szabályozza, és elősegíti, hogy a fölösleges mennyiségű víz eltávozzék a szervezetből.

-         Menopauzára ginszeng - 1960-as évektől ösztrogénpótlás-kezelést kezdtek el és 35%-kal nőtt a méhrák előfordulási aránya. A ginseng ösztriolt, az ösztrogén egy rákellenes változatát tartalmazza.

Kerülendő ételek és italok:

-         Só és sós ételek.

-         Édesgyökér, édesfa (serkenti az aldoszteron képződését) további víz- és sóvisszatartást okoz.

-         Hideg ételek és italok (nem kívánt módon hatnak a hasi vérkeringésre és fokozzák a görcsöket)

-         Koffein (fokozza a cukoréhséget, elhasználja a B-vitaminokat, kimossa a szervezetből a káliumot és a cinket, serkenti a gyomorban a sósav elválasztását, ami hasi irritációt okoz.)

-         Összehúzó hatású sötét teák ( a bennük lévő tannin fontos fémeket köt meg és megakadályozza az emésztőcsatornából a felszívódásukat.)

-         Alkohol (kedvezőtlenül hat a vércukorszintre, lecsökkenti a magnéziumszintet, befolyásolja a máj normális működését, ami súlyosbíthatja a premenstruációs szindrómát).

-         Spenót, répalevél és más oxalátot tartalmazó zöldség/főzelékfélék(az oxalát bizonyos fémionok felszívódását és felhasználását gátolja, nehezíti).

Javasolt kiegészítések: B6-vitamin, pantoténsav, E-vitamin, kalcium és magnézium.

Javasolt kiegészítés még, hogy mozogjon, tornázzon, javítja a hasi vérkeringést és a verejtékezéssel fölös mennyiségű vizet veszít.

 

A váll és gerincfájdalmak nem feltétlenül fizikai kopásból vagy megerőltetésből erednek. Lehet, hogy lelki hátterük van, egyre nehezebbnek érzi a terheket melyeket nem önként vállalt, de nem akar kitérni előlük.

Ha igazán megakar szabadulni a fájdalomtól a kiváltó okot is meg kell szüntetnie, meditációval, agykontrollal, a tudatalattiban rejlő félelmek-görcsök oldásával. Sokat segít decemberben az újholddal indított méregtelenítő kúra: lébőjttel, szaunázással, mozgással. Utána tavaszig húsmentes diéta javasolt ami az izületek, izmok regenerálódását segíti.

 

A rossz tartás gerincfájdalmat, fejfájást okozhat.

Légzési nehézséget is kiválthat, mivel a rekeszizmoknak nem jut elegendő hely, és ha a légzést gátolja ezáltal egyéb betegségek forrása is lehet.

Gyakorlatok:

1. Képzelje, hogy a medencéje egy tál víz, amibe nem akar bele süppedni. Ha a medencéje nem esik sem előre sem hátra a gerince is helyére kerül. Soha ne ,,essen össze” ülés közben.

2. Mindig húzza ki magát ülés közben is.- Ha így tesz rekeszizmának elég hely jut, hogy normálisan működjön. Ha sokat ül érdemes időnként légző gyakorlatokat végeznie.

Görnyedséggátló gyakorlat - Emelje fel a fejét, nyújtsa ki a nyakát, hogy a válla hátra kerüljön.

 

 

Rossz munkahelyi kapcsolat jobban betegít, mint a rossz munkahely.

Brit kutatók egy több mint 4000 foglalkozott bevonásával végzett, vizsgálat során megállapították, hogy a munka okozta idegfeszültség, a támogatás hiányának érzete és a rossz munkahelyi kapcsolatrendszer szorosabban függ össze a betegépületi tünetekkel, mint az irodai fizikai sajátságai, például a hőmérséklet, a levegőben lebegő mikroszkopikus gombák vagy akár a zaj.

Forrás: Reader’s Digest

 

 

 

Fog

Az ínygyulladás során a bacilusok gócokat hoznak létre, és a bacilusok méreganyagai a test más részeibe eljutva gyomorbetegséget, izületi bántalmakat, szívizomgyulladást okozhatnak.

Kutatások kimutatták, hogy a vérző vagy gyullad fogínyben kevesebb Q10 van. A C-vitamin és a rutin javítják az ínyben található hajszálerek állapotát, így elősegítik a vérzéscsökkenést. A kamilla- és körömvirág-kivonat gyulladáscsökkentő harásuk révén nyugtatják az ínyszövetet.

 

Fogínyvérzésre mindennap fogmosás után a foghúst masszírozzuk meg citromlével, ez jó lehet.

Forrás: Fási Katalin - Gyógyító zöldségek és gyümölcsök

 

Akár elektromos akár hagyományos fogkefe -Javallt napi 2x két perc dörzsölés, és fogselyem használata. Forrás: Reader’s Digest

Már 2 heti rendszeres fogmosás és fogselyem használat 42%-kal csökkentheti az ínyvérzést.

 

Új fogkefét használóknál, az íny betegség felére esik.

 

3 hónapos fogkefe 30%-kal kevesebbet tisztit, ezért 3 havonta cserélni kell.

 

Fogínyvérzésre - 3x1000 mg C-vitamin komplex.

 

Tea védi a csontot, nem engedi a baktériumot megtapadni a fogon. Bár sajnos elszínezi.

 

Kávé segít a fogszuvasodás ellen. De mértékkel.

 

Joghurt a friss leheletért.

 

Rossz szagú leheletre – Fogmosás és öblítésen kívül, klorofilltabletta, acidophilus, cink.

 

Épp száj - épp erek.

 

Tiszta íny - erős szív.

 

Források közt:

Kiskegyed

Reader’s Digest

Patika magazin

 

 

 

A sebgyógyulás olyan géneket ébreszt fel, amelyek utoljára a fejlődő embriókban aktiválódtak.

 

A legkisebb égési sebet is azonnal hűteni kell, és ezt legalább fél órán át folytatni. Általános tanács, hogy a sebek környékét folyó vízzel alaposan meg kell tisztítani, majd fertőtleníteni sebbenzinnel vagy alkohollal.

 

Forró vizes tömlő nem csak megnyugtat, de a fájdalmak esetén is jó. 40 C- feletti hőmérséklet aktiválja a belső hőérzékelőket, ezek pedig megakadályozzák a fájdalomészlelő kémiai üzenetek agyba jutását.